DAJ CYNK

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 1Q2018

10.05.2018

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 5891

Ważne 6

3

Na koniec I kwartału Cyfrowy Polsat miał 16,58 mln aktywnych usług, z czego 11,52 mln stanowiły oferty komórkowe.



Na koniec I kwartału Cyfrowy Polsat miał 16,58 mln aktywnych usług, z czego 11,52 mln stanowiły oferty komórkowe.

W I kwartale 2018 roku Grupa Cyfrowy Polsat odnotowała wzrost w ujęciu rocznym we wszystkich segmentach ofert abonamentowych:

  • telewizja - o 4,1% - do 4 984 391,
  • telefonia komórkowe - o 3,1% - do 6 997 850,
  • Internet - o 2,7% - do 1 813 912.
Jednocześnie jednak o 1,8% spadła liczba samych klientów postpaid osiągając 5 743 832.

W efekcie, na statystycznego klienta abonamentowego Grupy przypadało na koniec września 2,40 usługi, względem 2,28 przed rokiem. Usługi abonamentowe Grupy stanowiły na koniec I kwartału 83,2% wszystkich usług, w stosunku do 82,2% przed rokiem. Przy tym ARPU wzrosło z 80,3 do 81,9 zł (zgodnie ze standardem MSSF 15).

W ofercie prepaid Cyfrowy Polsat pochwalić może się jedynie wzrostem o 26,9 tys. liczby ofert płatnej telewizji. Telefonia komórkowa i mobilny Internet odnotowały spadek:
  • telefonia komórkowa - o 4,0% - do 2 539 402 (ubytek 107 075 kart SIM),
  • Internet - o 8,6% - do 168 623 (ubytek 15 766 kart SIM).
ARPU wzrósło w ofertach na kartę o 7,5% w ujęciu rocznym, osiągając 20,1 zł - to korzystny efekt dalszego czyszczenia bazy prepaid z tych "jednorazowego użytku".

Nasza oferta usług łączonych, oparta o mechanizm udzielania atrakcyjnych rabatów na każdy dodatkowy produkt lub usługę z portfolio Grupy, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem i odnotowuje bardzo dobre wyniki sprzedaży. Już blisko 1,6 mln klientów połączyło w ten sposób 4,7 mln usług. Przekłada się to pozytywnie na poziom wskaźnika churn, wskaźnika nasycenia usługami na jednego klienta oraz ARPU klienta kontraktowego ? powiedział Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. Ponadto nowe oferty Plusa wprowadzone w lutym tego roku zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów, dzięki czemu odnotowaliśmy istotny wzrost liczby usług kontraktowych. Jednocześnie od dłuższego czasu prowadzimy intensywne prace związane z obecnością rozgrywek Ligi Mistrzów i Ligi Europy na naszych antenach od nowego sezonu 2018/2019 i wkrótce przedstawimy szczegółowe oferty Cyfrowego Polsatu, sieci Plus i IPLI.

Łączny przychód Grupy wyniósł 2,346 mld zł i był o 0,6% wyższy niż przed rokiem. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 2% do 890 mln zł, a marża EBITDA o 0,5 p.p. do 37,9%. Zysk netto Grupy wniósł na koniec kwartału 292,2 mln zł i był o 7,8% wyższy od tego przed rokiem.

Na koniec zebraliśmy dane historyczne do tabelek.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Internet
(abonament)

Internet
(prepaid)

Łącznie

1Q2015

6,553 mln

3,776 mln

1,439 mln

0,193 mln

11,957 mln

2Q2015

6,532 mln

3,972 mln

1,483 mln

0,193 mln

11,933 mln

3Q2015

6,505 mln

3,685 mln

1,517 mln

0,231 mln

11,939 mln

4Q2015

6,517 mln

3,592 mln

1,595 mln

0,231 mln

11,934 mln

1Q2016

6,536 mln

3,496 mln

1,647 mln

0,256 mln

11,936 mln

2Q2016

6,536 mln

3,473 mln

1,667 mln

0,284 mln

11,971 mln

3Q2016

6,617 mln

3,223 mln

1,722 mln

0,260 mln

11,822 mln

4Q2016

6,730 mln

2,972 mln

1,757 mln

0,219 mln

11,679 mln

1Q2017

6,785 mln

2,646 mln

1,766 mln

0,184 mln

11,382 mln

2Q2017

6,811 mln

2,617 mln

1,773 mln

0,181 mln

11,381 mln

3Q2017

6,865 mln

2,624 mln

1,783 mln

0,193 mln

11,464 mln

4Q2017

6,932 mln

2,579 mln

1,809 mln

0,178 mln

11,498 mln

1Q2018

6,998 mln

2,539 mln

1,814 mln

0,169 mln

11,520 mln


Przychód

Zysk netto

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q2015

2,329 mld zł

170,9 mln zł

896,6 mln zł

38,5%

2Q2015

2,469 mld zł

305 mln zł

977 mln zł

39,6%

3Q2015

2,415 mld zł

502,5 mln zł

930 mln zł

38,5%

4Q2015

2,610 mld zł

186 mln zł

891 mln zł

33,8%

1Q2016

2,364 mld zł

179 mln zł

846 mln zł

35,8%

2Q2016

2,443 mld zł

231 mln zł

935 mln zł

38,3%

3Q2016

2,110 mld zł

270 mln zł

957 mln zł

40,1%

4Q2016

2,535 mld zł

342 mln zł

902 mln zł

35,6%

1Q2017

2,389 mld zł

271 mln zł

929 mln zł

38,9%

2Q2017

2,470 mld zł

282 mln zł

964 mln zł

39,0%

3Q2017

2,391 mld zł

235 mln zł

851 mln zł

35,6%

4Q2017

2,579 mld zł

157 mln zł

873 mln zł

33,9%

1Q2018

2,346 mld zł

292 mln zł

890 mln zł

37,9%


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

1Q2015

85,8 zł

17,3 zł

2Q2015

87,0 zł

18,3 zł

3Q2015

88,1 zł

19,0 zł

4Q2015

88,3 zł

18,5 zł

1Q2016

87,0 zł

17,7 zł

2Q2016

88,4 zł

18,9 zł

3Q2016

88,6 zł

18,7 zł

4Q2016

90,7 zł

19,2 zł

1Q2017

89,1 zł

18,7 zł

2Q2017

89,6 zł

20,5 zł

3Q2017

88,4 zł

20,2 zł

4Q2017

89 zł

20,1 zł

1Q2018

81,9 zł (MSSF 15)

20,1 zł

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat

Komentarze
Zaloguj się
55. ~
0

2018-05-14 17:08:18

54- raczej gazeta wyborcza, gdzie wszystko jest pisane pod określoną z góry tezę.

Odpowiedz

54. ~pabloki
0

2018-05-14 16:57:25

53 faktycznie bredzisz. zakręciłeś sie tak że chowając głowę w piasek walisz głupoty . mądrzysz sie tym że negocjują od zawsze -to jasne . jednak teraz szczególnie w zaistniałej sytuacji dysproporcji roamingu których nawet prawo nie wyrówna. gdyby to były negocjacje "normalne " nie pisała by o tym rzeczpospolita , ale pewnie Twój poziom prasy to dziennik fakt .

Odpowiedz

53. wlo
0

2018-05-14 08:03:27

51 - o to właśnie chodzi - po to tylu ich jest, zeby każdy wybrał ofertę jaka mu odpowiada ;-)Negocjacje trwają od zawsze - odkąd mają wzajemne umowy ;-)

Odpowiedz

52. ~topór
0

2018-05-13 22:22:07

@51. masz racje pabloki. wlo jak zwykle bredzi i naucza. tylko ,ze już sam nie wie o czym własciwie pieprz y. i tak jest tu od lat.

Odpowiedz

51. ~pabloki
0

2018-05-13 21:02:54

50 Ty tak samo głupio do klientów nadajesz ? oni daja sie na to nabierać? przecież dla obrony swojego ego wypierasz podstawę tematu czyli okres wyników luźno sobie dywagując na temat ktory ma usilnie dowieść Twojej tezy która sobie wymyśliłeś. ja cały czas pytam o okresie wyników a Ty jak słup soli o czym innym . teraz prorokujesz że transmisja danych zostanie ale "nie koniecznie w najniższych taryfach". to klient pójdzie do innego operatora gdzie ma w pre paidzie zintegorany pakiet danych . orange i tmobile jako globalne sieci nie wyłącza pakietu danych poza pakiet no limit bo wiedza ze zyskaja klienta a szczególnie mając mozliwośc stosowania dopłat . poza tym juz trwaja renegocjajcje z operatorami zagranicznymi nt hurtowych rozliczeń.be sensu chcesz udowodnić cos co nie ma nic wspólnego z tematem.

Odpowiedz

50. wlo
0

2018-05-13 12:09:48

49 - po co Ty dyskutujesz, skoro nie czytasz, nie wyciągasz wniosków?Każdorazowo, kiedy piszę, zwaracam uwagę, na malejące ilości prepaidów, przede wszystkm mam na myśli tych, którzy od lat twierdzą i m.in. mnie przekonują, że prepaidt jest dla ludzi mądrych, inteligentnych. A D[...]e, i[...]i itp. półgłówki mają abonamenty ;-)Dopiero w drugiej kolejności, czasem, zwracam uwagę na przyczyny.A to, że "darmowy" roaming spoowoduje pogorszenie ofert (i dopowiem, że pogroszeniem nie koniecznie jest wzrost ceny - bo Twoje interpretacje czasem mnie powalają), mówiłęm jak wiesz od połowy zeszłego roku. Pogorszyły się oferty - zarówno abonamentowe jak i prepaidowe.Jeśli kierunek jest taki jaki ostatnio wyznaczył Plus w prepaidzie, należy spodziewać się dalszej migracji do abonamentu. Bo tam w pakiecie chociaż transmisję danych zostawią (no - jw. od razu dopowiem, ze nie koniecznie w najniższych taryfach -żebyś za słówka się nie czepiał np. za pół roku).

Odpowiedz

49. ~pabloki
0

2018-05-12 21:19:44

48 ale rozumiesz to że nie znasz jeszcze wyników cyfrowego? więc twierdzenie że coś zaistnieje jest z du..py. chyba ze znasz dynamikę sprzedaży i odejścia bo masz co tydzień raport na mailu.skomentuj wyniki tmobile w 3q2018 skoro w plusie przewidujesz wręcz z pewnością że coś nastanie.

Odpowiedz

48. wlo
0

2018-05-12 14:48:30

47 - no tak... Zapomniałem, ze rozmowa z Tobą to konkretna rozmowa na konkretny temat i konkretne daty... Nic kompletnie z dotychczasowych opinii i przekonań nie jest ważne... Cały Ty...

Odpowiedz

47. ~pabloki
0

2018-05-12 14:18:42

45 tylko że ta Twoja opinia nie mogła dotyczyć tego o czym pisąłes -pogorszenia ofert , ho jeszcze nie nastapiło . nie wiem dlaczego nie potrafisz tego zrozumieć.

Odpowiedz

46. ~pabloki
0

2018-05-12 14:16:20

43 ja tez nie ma problemu . pośrednio Ty odpowiedziałeś. nie ma obowiazku udzielnia odpowiedzi .

Odpowiedz

45. wlo
0

2018-05-12 14:13:30

44 - Ja moją opinię na temat spadkó dawno już przedstawiłem ;-) Po cholerę pytasz ponownie?

Odpowiedz

44. ~pabloki
0

2018-05-12 14:11:15

41 moje pytanie z 23 dotyczyło czegos innego niż ARPU ale rozumiem co piszesz. spadki =czyszczenie bazy . tylko czy spadki to jedynie efekt czyszczenia bazy?

Odpowiedz

43. wlo
0

2018-05-12 14:10:34

42 - ja naprawdę nie mam z tym najmniejszego problemu. Jeśli Ty masz... Pytanie do Ciebie. Ktoś Ci odpowiedział na Twoje pytanie?

Odpowiedz

42. ~pabloki
0

2018-05-12 14:05:44

41 pytanie z posta 23 było skierowane do każdego kto chce na nie odpowiedzieć. ukontentowany?40 Ty nigdy nie masz problemu z tym jak namieszasz a potem wykręcasz kota ogonem. oczywiście to są błahostki , ale taka gwiazda jak Ty nie powinna tak robić.

Odpowiedz

41. wlo
0

2018-05-12 13:20:12

A co do tematu... Twoim pierwszym postem było pytanie... Do kogo? Skoro w newsie wyraźnie było napisane, że to dzięki czyszczeniu bazy prepaid z tych "jednorazowego użytku" rośnie im ARPU...Zatem sprawa spadku bazy prepaid jest jasna. Nie?

Odpowiedz