DAJ CYNK

Wyniki Cyfrowego Polsatu po 2Q2016

25.08.2016

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 6807

Ważne 7

4

W II kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,443 mld zł (roczny wzrost o 4%) oraz zysk netto w wysokości 231 mln zł. EBITDA całej Grupy wyniosła 935 mln zł, a marża EBITDA 38,3%.

W II kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,443 mld zł (roczny wzrost o 4%) oraz zysk netto w wysokości 231 mln zł. EBITDA całej Grupy wyniosła 935 mln zł, a marża EBITDA 38,3%.

Na koniec czerwca 2016 roku Grupa miała 5,862 mln klientów kontraktowych (spadek o 2,1% w porównaniu do 2Q2015), a spółki należącego Grupy świadczyły łącznie blisko 16,712 mln aktywnych usług kontraktowych i przedpłaconych (RGU) (wzrost o 2,2% w porównaniu do 2Q2015). Usługi kontraktowe stanowiły 77,1% łącznej liczby aktywnych usług (względem 75,7% przed rokiem).

Liczba aktywnych kart SIM postpaid wyniosła 6 536 366 (wzrost roczny o 0,22%) oraz 1 667 351 kart abonamentowych z ofertą mobilnego Internetu (wzrost roczny o 14,1%). W ofercie prepaid liczba kart SIM spadła w skali roku o 7,1% do 3 473 228, a w przypadku mobilnego Internetu na kartę nastąpił wzrost o 47%, do 284 044. Daje to łącznie 11 971 397 aktywnych kart SIM, o 35 585 więcej niż przed kwartałem.

Na jednego klienta w I kwartale przypadało średnio 2,2 aktywnych usług kontraktowych. Dawało to (licząc razem z telewizją) średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 88,4 zł (o 1,46 wyższy niż przed rokiem). Wynik ten to m.in. zasługa rosnącej popularności oferty łączonej smartDOM, z której korzysta blisko 1,16 mln klientów, posiadających 3,44 mln aktywnych usług. Wskaźnik churn dla klientów kontraktowych (odejść klientów) wyniósł 9,0% (10,1% przed rokiem).

Oferty na kartę przynosiły Grupie średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 18,9 zł (wyliczenie uwzględnia 73 544 aktywacji telewizji na kartę), co stanowiło wzrost o 3,3% w stosunku rocznym i niewielki wzrost w stosunku do 18,7 zł w poprzednim kwartale.

Sprzedaż smartfonów w I półroczu stanowiła 93% wszystkich sprzedanych telefonów w ofercie. Jednocześnie sieć szacuje, że na koniec czerwca 2016 roku 59% spośród wszystkich telefonów klientów stanowiły smartfony (50% przed rokiem).

Zasięgiem Internetu LTE i HSPA/HSPA+ objętych było, odpowiednio, ponad 96,8% i prawie 100% populacji Polski, co według danych publikowanych przez operatorów jest aktualnie najszerszym zasięgiem oferowanym w kraju.

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat

Komentarze
Zaloguj się
55. ~Dolas
1

2016-08-29 19:11:07

Cyfrowy polsat po raz kolejny pokazuje, że jest stabilną firmą i praktycznie w każdej swojej części działalności odnosi sukcesy.

Odpowiedz

54. ~Bolo
0

2016-08-29 13:25:56

Szczerze to nie spodziewałem się że jeszcze można zwiększyć liczbę klientów usług telewizyjnych. nc+ od dłuższego czasu ostro zniżkuje, zresztą teraz w analogicznym do cp okresie też spadek, a cp ma więcej klientów usług tv. A rynek jest bardzo trudny.

Odpowiedz

53. wlo
-1

2016-08-27 22:31:33

52 - nie. Przykro mi bardzo.

Odpowiedz

52. ~
1

2016-08-27 22:22:17

Wlo, jakiegoś bloga piszesz na temat tego co podpisujesz, gdzie i dla jakiego członka? Swojej rodziny oczywiście.

Odpowiedz

51. wlo
0

2016-08-26 10:51:18

48 - ja jestem zadowolony. Przedwczoraj podpisałem aneksy na 4 numery. Łącznie 50 zł netto mniej zapłacę. Chociaż to akurat mniejsze znaczenie ma w stosunku do tego o ile więcej usług dostaję ;-)

Odpowiedz

50. ~
1

2016-08-25 22:37:08

Ja w sprawie niskiego transferu w plusie. Możecie posprawdzać u siebie taka opcje ? jak mam włączone LTE to transfery w LTE 10-12 Mb, a jeśli wymusicie w telefonie tylko 3G to 0,36-0,4Mb- sprawdzane wielokrotnie . Jak wyłączę LTE i zrestartuje telefon to w 3G wymuszonym transfery rosną do 3-6Mb. Wszystko przy pełnym zasięgu . Wygląda mi to jakby transfer w 3G gdy macie LTE włączone szedł przez u900 a nie u2100. Też macie takie obserwacje?

Odpowiedz

49. ~
1

2016-08-25 21:38:58

Roznice na plus widac na Canal+ i reszcie od nich. Dla mnie CP nie ma racji bytu, bo nie ma w nich kanalow filmowych ktore chce miec. Za polowe nie bede bulil tyle samo co za calosc w NC+. Krotka piłka.

Odpowiedz

48. ~
1

2016-08-25 20:35:07

Widzę że spore niezadowolenie wśród klientów Plusa panuje w związku z ofertami na przedłużenie umowy. Niedługo w Plusie zostanie wlo ze szwagrem i teściem ;)

Odpowiedz

47. ~Hepik
-2

2016-08-25 16:46:30

Plus Najlepsza firma stara się o klientów

Odpowiedz

46. ~Punk
3

2016-08-25 15:14:21

Zgadza się oferty dla przedłużających to jakieś nieporozumienie.Co do jakości kanałów to coś jest na rzeczy gdyż stary N na karte w HD nadaje mi TVP 1 lepiej niż Polsat.

Odpowiedz

45. ~mirekb
2

2016-08-25 14:36:14

od wczoraj niestety na 2 simach netu plusa i na 2 simach z bonusami za rejestracje nie dziala net,zamraża sesje rozłącza..dobrze ze awaryjny sim z 10gb za rejestracje w play bo zostalbym bez netu (powiat kielecki az tak jest obciążony??)do czerwca 2017 wytrzymam jednak jesli nic nie poprawią to sie,bez sentymentów,rozstaniemy w plusem

Odpowiedz

44. wlo
-2

2016-08-25 13:52:41

41 - dobre...

Odpowiedz

43. ~
-1

2016-08-25 13:51:59

No wynikają ze stosowanych kart napewno :DTo samo dekoderów, jak jedne i drugie dekodery to SoC sti7xxx

Odpowiedz

42. ~pabloki
2

2016-08-25 13:36:34

różnica w jakości sygnałów z różnych platform cyfrowych wynikają ze stososwanych przez te platformy dekoderów i kart.

Odpowiedz

41. ~waclaw
2

2016-08-25 13:22:56

dziala wam komus w ofercie glosowej na kartę internet LTE po nadajnikach aero ? Masakra... wlączone LTE i nie loguje sie karta sim, mam druga internetową i dziala po aero... co za schit

Odpowiedz