DAJ CYNK

Wydatki telekomów na reklamę mogą być mniejsze

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Nic nie wskazuje na to, aby realne wydatki telekomów na reklamę miały w tym roku wzrosnąć. Zdaniem ekspertów rosnąć będą nakłady reklamowe na promowanie się operatorów w Internecie.

Nic nie wskazuje na to, aby realne wydatki telekomów na reklamę miały w tym roku wzrosnąć. Zdaniem ekspertów rosnąć będą nakłady reklamowe na promowanie się operatorów w Internecie - pisze rpkom.pl.

Większa część wydatków reklamowych w 2013 r. trafiła do telewizji. Equinox szacuje, że było to ok. 65%, czyli 2,2 mld zł. Jest to jednak wartość cennikowa, nie uwzględniająca rabatów, które mogą wynieść 50%.

Z oficjalnych dokumentów i informacji rpkom.pl wynika, że Orange Polska w 2013 r. (wtedy jeszcze TP i Centertel) obniżył koszty prowizji, reklamy i sponsoringu o ok. 7% do 1,05 mld zł. Rzeczywiste wydatki na reklamę zmniejszyły się również w T-Mobile Polska. P4 w ciągu trzech kwartałów 2013 r. wydało na reklamę i promocję o blisko 17% mniej niż rok wcześniej, czyli 108 mln zł.
W 2014 r. tendencja obniżania budżetów reklamowych operatorów ma zostać utrzymana.

Zobacz: Starlink: telekomy ścięły wydatki na reklamę w 2013 roku
Zobacz: Wydatki reklamowe operatorów w 2013 roku

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: rpkom.pl, wł