UOKiK o udostępnianiu nagrań rozmów sprzedażowych

Od maja 2016 roku prezes UOKiK przeanalizował praktyki 11 przedsiębiorców w zakresie udostępniania klientom rozmów sprzedażowych.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
68
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
UOKiK o udostępnianiu nagrań rozmów sprzedażowych
UOKiK o udostępnianiu nagrań rozmów sprzedażowych




Naszym zdaniem operatorzy w trakcie trwania umowy powinni udostępniać konsumentom rozmowy sprzedażowe, podczas których ustalono jej warunki. Dotyczy to zarówno zawarcia nowych umów, jak i zmian obowiązujących. Powinni umożliwić klientowi dostęp do nagrania na każde żądanie w ramach procedury reklamacyjnej. Nagranie, o ile wnosi o to konsument, powinno zostać udostępnione bez względu na sposób rozpatrzenia reklamacji. Co więcej, nagrania powinny być udostępniane w sposób pozwalający konsumentowi na jego utrwalenie, aby mogły być wykorzystane przy dochodzeniu roszczeń


Zgodnie z art. 56 ust. 6 ustawy Prawo telekomunikacyjne, dostawca usług obowiązany jest utrwalić oświadczenie abonenta złożone za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie, i przechowywać je do końca obowiązywania umowy na zmienionych warunkach i udostępniać jego treść abonentowi na jego żądanie, zgłoszone w szczególności w trakcie postępowania reklamacyjnego