DAJ CYNK

UKE: Orange nie powinien pobierać opłat za FNP

28.11.2017

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4421

Ważne 3

1

UKE ponownie rozpatrzył wniosek Orange w sprawie pobierania opłat za przenoszenie numerów stacjonarnych.



UKE ponownie rozpatrzył wniosek Orange w sprawie pobierania opłat za przenoszenie numerów stacjonarnych.

Do tej pory, zgodnie z postanowieniami Oferty SOR, Orange pobierał opłaty w kwocie 25,39 zł od operatora biorcy za przeniesienie numeru stacjonarnego. Na wniosek Novum z czerwca 2016 roku, w ramach postępowania zakończonego w lipcu 2017 roku UKE orzekł, że pobieranie opłaty jest niekonkurencyjne i dyskryminuje operatorów alternatywnych. Od kwietnia 2016 roku obowiązuje ostateczna wersja procesu przenoszenia numerów realizowanego w oparciu o system PLI CBD (platforma do wymiany informacji pomiędzy operatorami). Fakt ten wpływa również na zasady realizacji zamówień na usługi hurtowe OPL powiązane z przeniesieniem numeru. Zdaniem Orange UKE w momencie wprowadzania systemu uznał pobieranie opłat za zasadne, bo system nie zastępuje pracy ludzi, którzy w Orange zajmują się m.in. weryfikacją i wprowadzaniem umów.

UKE negatywnie rozpatrzył odwołanie Orange w tej sprawie. Pozostaje więc czekać na dalsze ruchy rynku. Operator może jeszcze odwołać się od decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Źródło tekstu: UKE; wł

Tagi: FNP orange SOR uke
Komentarze
Zaloguj się
16. Hose
0

2017-11-28 20:37:38

@6- Jakie ma to znaczenie, napisali że kosztem jest praca ludzi bo umowy, itp... Wszyscy maja takie koszty, ale tylko Orange ciągle ma mało... Jeszcze chwila i Orange będzie wysyłało faktury do Św. Piorta gdyż abonent zmarł a koszty pozostały... Jeśli mowa o działaniu sieci Orange to generalnie jestem zadowolony (przez 2 lata miałem u nich numer i nadal mam internet i jest ok, sieć działa poprawnie więc techników mają dosyć dobrych) ale jeśli mowa o obsłudze klienta, itp, itd... które tworzą resztę nie sprzętową sieci to jest to nadal jakaś zawsteczniona komuna... Dogadać się tam z kimś graniczy z cudem..

Odpowiedz

15. ~pabloki
0

2017-11-28 17:00:47

14 może gdybyś miał kolegów , koleżanki w różnych branżach to też byś wiele wiedział. ale być może w tej nie masz.

Odpowiedz

14. wlo
0

2017-11-28 16:52:50

13 - skoro jesteś pewien...

Odpowiedz

13. ~pabloki
0

2017-11-28 16:48:45

12 liczą sie za wskazania liczników i inne opłaty . ale nie za odebranie klienta.

Odpowiedz

12. wlo
0

2017-11-28 16:42:50

11 - Ty natomiast wiesz wszystko, bo we właściwej rzeczywistości żyjesz - na szczęście dla innych ;-)I mówisz że wiesz, że dostawcy energii się pomiędzy sobą nie liczą?

Odpowiedz

11. ~pabloki
0

2017-11-28 16:38:39

9 jak zwykle żyjesz w alternatywnej rzeczywistości. żadnych konkretów tylko otwarte stwierdzenie. czyli tradycyjnie u wlo.10 a ludzie w mobilkach nie musza fizycznie nic robić? samo sie robi? a opłat nie ma. to znaczy niewiadomo jeszcze czy nie będzie wstecz.

Odpowiedz

10. mlody_pelikan
0

2017-11-28 15:35:30

@5 nie mam pojęcia czy inni pobierają takie opłaty czy nie, nawet nie wiedziałem że za to jest pobierana opłata, i wcale bym się nie wzdziwił gdyby pobierały bo fizycznie ludzie musza to zrobić jak widać wyżej. Tutaj sprawa po raz kolejny dotyczy Novum, tak samo jak w sprawie obnizenia oplat za WLR - i znowu UKE dziwnym trafem przychyla się do ich wniosku. Zaczyna ta wirtualna firma brzydko mówiąc ŚMIERDZIEĆ.

Odpowiedz

9. wlo
0

2017-11-28 15:34:02

8 - myślisz?

Odpowiedz

8. ~pabloki
0

2017-11-28 14:44:36

6 a co powiesz na zmianę dostawcy energii? chyba sie znów wkopałeś.

Odpowiedz

7. ~pabloki
0

2017-11-28 14:43:40

UkE powinno dawno załatwic ten temat . coś tam było że nie wiadomo jak ma być między operatorami mobilnymi. zamiast wydac coś -jakąś decyzję i po problemie. najpierw w MNP mieliśmy opłaty na klienta , potem rzekomo opłaty od biorcy co można uznac za hamowanie rynku. czy naprawdę UKE jest takie bezradne i nie może wydać decyzji że opłata wynosi 0zł?

Odpowiedz

6. wlo
-1

2017-11-28 14:40:14

5 - w banku klient nie przechodzi z numerem i zakończenie linii ;-)

Odpowiedz

5. ~zenON
0

2017-11-28 14:24:05

@3- Orange jest ewenementem, podaj jakąś inną firmę, banki, ubezpieczalnie, dostawcy energii itd. itp... którzy gdy klient od nich odchodzi pobierają za to opłatę od biorcy klienta? Oni kosztów nie mają? Oni są normalni, w przeciwieństwie do Orange...

Odpowiedz

1

2017-11-28 12:27:39

Jakoś inni nie pobieraja od konkurencji "opłaty za przenoszenie stacjonarki" a nie tylko w orange sie stacjonarki znajdują... Pomarańczka po prostu sobie w ten sposób napycha kabzę i tyle.

Odpowiedz

3. mlody_pelikan
0

2017-11-28 10:46:32

@3 Ale to jest opłata za obsługe zamówienia na przeniesienie numeru, cytując:"Zdaniem Orange UKE w momencie wprowadzania sytemu uznał pobieranie opłat za zasadne, bo system nie zastępuje pracy ludzi, którzy w Orange zajmują się m.in. weryfikacją i wprowadzaniem umów."Czyli nie jest to proces automatyczny i człowiek realnie musi się zająć takim zamówieniem, patrz weryfikacja i wprowadzenie umów. To nie jest haracz za oddanie klienta a po prostu opłata za obsługe zamówienia.

Odpowiedz

2. ~zenON
1

2017-11-28 10:24:07

@1 - Orange pobiera opłatę od konkurencyjnego operatora za to że jakiś klient rezygnuje z Orange i od niego odchodzi do konkurencji. Czyli wychodzi na to że konkurencja musi zapłacić by Orange swojego klienta im oddał. Sądzisz że to normalne?

Odpowiedz