DAJ CYNK

UKE: mniej kart SIM, mniej SMS-ów

03.07.2017

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 20

Ważne 3

0

Z opublikowanego właśnie przez UKE "Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2016 roku" wynika, że na koniec 2016 roku aktywnych było 55,5 mln kart SIM, czyli o 2 procent mniej, niż rok wcześniej.



Z opublikowanego właśnie przez UKE "Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2016 roku" wynika, że na koniec 2016 roku aktywnych było 55,5 mln kart SIM, czyli o 2 procent mniej, niż rok wcześniej.

Ten spadek to efekt wprowadzenia przepisów wprowadzających obowiązek rejestracji kart prepaid. Znacznemu zmniejszeniu uległa również liczba wysłanych SMS-ów. Użytkownicy polskich sieci komórkowych w ubiegłym roku wysłali ogółem 50,2 mld wiadomości tekstowych, o 1,7 mld mniej niż w 2015 roku. Rośnie natomiast liczba kart Machine2Machine zarejestrowanych w sieciach polskich operatorów. W 2016 roku było 2,5 mln takich kart, co oznacza, że w ubiegłym roku liczba kart M2M wzrosła o 671 tysięcy.

W 2017 roku trend spadkowy liczby kart SIM na rynku prawdopodobnie się utrzyma. Korzyścią może być jednak to, że zdecydowaną większość zarejestrowanych kart stanowić będą aktywne karty SIM, bez tzw. "martwych dusz", czyli kart zarejestrowanych w bazie operatorów, które faktycznie nie są używane.

Powodem mniejszego zainteresowania SMS-ami jest rosnąca konkurencja na rynku rozwiązań komunikacyjnych takich jak komunikatory, portale społecznościowe, wiadomości e-mail i inne, wysyłane za pośrednictwem sieci Internet. Mimo spadku wysyłanych SMS-ów dane w raporcie wskazują, że wśród wybranych państw Unii Europejskiej Polska wciąż znajduje się powyżej średniej, z wykorzystaniem na poziomie 83 krótkich wiadomości tekstowych miesięcznie. Średnia w zestawieniu UKE jest niższa o 19 wiadomości i wynosi 64 SMS-y na jednego aktywnego użytkownika.

Rosnąca popularność komunikatorów opartych o media społecznościowe nie przeszkadza z kolei w rozwoju rynku MMS. Wysyłanie wiadomości multimedialnych corocznie zyskuje na popularności, głównie ze względu na częste wliczanie ich przez operatorów do pakietu usług nielimitowanych w ramach stałej miesięcznej opłaty. W 2016 roku abonenci wysłali 1,039 mld wiadomości i było to aż o 40,6% więcej niż rok wcześniej. Statystyczny Polak w roku 2016 wysłał 27 wiadomości MMS wobec 19 wiadomości rok wcześniej.







Zobacz: Pełny raport UKE o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2016 roku

Zobacz: UKE: raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2016 roku

Źródło tekstu: UKE

Komentarze
Zaloguj się