DAJ CYNK

SMS-y skutecznie przypominają o zadłużeniu

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Wiadomości SMS są jedną z najskuteczniejszych form przypominania klientom o zadłużeniu wobec firm.

Wiadomości SMS są jedną z najskuteczniejszych form przypominania klientom o zadłużeniu wobec firm.

Wiadomości tekstowe najczęściej przypominają o zbliżającem się terminie zapłaty, wystawionej fakturze, kwocie, danych do przelewu, opóźnieniach lub w razie przekroczenia terminów - o wysokości naliczonych odsetek i innych konsekwencjach. Dłużnik może zostać poinformowany na przykład o terminie zawieszenia usługi, wszczęciu procesu windykacyjnego lub zostać zaproszonym do negocjowania zaległej spłaty. Dzięki odpowiedniemu planowaniu wysyłki i personalizacji wiadomość nabiera przystępnego dla odbiorcy charakteru. Oczywiście niezmiernie istotna jest przejrzystość komunikatu i odpowiedni czas przesłania go do klienta - te dwa czynniki mogą znacząco podnieść skuteczność działań.

Według danych przeprowadzanych przez firmy zajmujące się masową wysyłką SMS, ponad 90% wiadomości tekstowych jest otwieranych przez odbiorców, a najczęściej następuje to w czasie krótszym niż jedna minuta. Celem masowej wysyłki SMS jest oczywiście zmobilizowanie płatników do jak najszybszego uregulowania należności, a powyższe statystyki dotyczące wiadomości tekstowych pokazują, ze jest to narzędzie wyjątkowo skuteczne.

Według danych Rejestru Dłużników ERIF Biura Informacji Gospodarczej średnie zadłużenie Polaków wynosi około 7 tysięcy złotych na osobę. Pod koniec roku 2015 w Rejestrze znalazło się ponad 4 mln spraw o łącznej wartości ponad 20 mld złotych. Konsumenci są zadłużeni głównie z powodu nieuregulowanych płatności za usługi telekomunikacyjne, multimedia, zobowiązania wobec banków i innych instytucji finansowych - głównie firm, które udzielają pożyczek krótkoterminowych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: SMSAPI

Źródło tekstu: SMSAPI