Wiadomości
Smartfon może wiele powiedzieć o kibicach piłkarskich
Firma Selectivv przy współpracy z Urban Communications przeprowadziła analizę 27 921 smartfonów (49% z ogólnej liczby fanów na stadionie) należących do kibiców reprezentacji Polski podczas meczu Eliminacji Mistrzostw Świata z Kazachstanem na PGE Narodowym.
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

Reprezentacja Polski w piłce nożnej cieszy się zdecydowanie większym zainteresowanie niż pozostałe rozgrywki piłkarskie czy inne dyscypliny. Wynika to z długofalowej strategii PZPN i konsekwentnego budowania wizerunku reprezentacji. Myślę, że od UEFA Euro 2016 reprezentacja może być znakomitym partnerem reklamowym dla marek sportowych, ale też lifestylowych. Badanie daje sygnał także marketerom, że kibice reprezentacji to ciekawa, świadoma grupa docelowa i wokół tego produktu można skutecznie budować wizerunek marki
Do przeprowadzenia badania wykorzystano metodę geotrappingu, czyli oznaczania użytkowników mobile przebywających w danym czasie w danym miejscu. W następnym kroku przeanalizowano, jakie dane o uczestnikach meczu Selectivv zgromadził do tej pory w swojej bazie danych, będącej najbogatszym w Polsce zbiorem informacji o zachowaniach użytkowników mobile. Baza obejmuje 15 mln osób, czyli prawie wszystkich posiadaczy smartfonów w naszym kraju