DAJ CYNK

Sieci komórkowe wydały na reklamę ponad 216 mln zł w miesiąc

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Z danych zebranych przez aplikację Admonit wynika, że firmy branży telekomunikacyjnej wydały w ostatnim miesiącu na reklamę ponad 216 mln zł, tj. 18% z kwoty 1,2 mld zł którą wydały wszystkie monitorowane branże.

Z danych zebranych przez aplikację Admonit wynika, że firmy branży telekomunikacyjnej wydały w ostatnim miesiącu na reklamę ponad 216 mln zł, tj. 18% z kwoty 1,2 mld zł którą wydały wszystkie monitorowane branże.

Wszyscy reklamodawcy na reklamę telewizyjną wydali 1 mld zł. Za promocję w stacjach radiowych firmy z badanych branż zapłaciły 169 mln zł, a w prasie - 58 mln zł. Pierwsza piątka reklamodawców - Aflofarm, Grupa Orange, T-Mobile, USP Zdrowie oraz Procter & Gamble - wydała łącznie na promocję ponad 270 mln zł - blisko 50 mln zł więcej, niż rok wcześniej.

Pomimo ogólnej dominacji wszystkich firm farmaceutycznych w rankingu branż, wśród marek na pozycję lidera wysuwają się telekomy. T-Mobile, Orange, Plus i Play to marki, które zajmują 4 z 5 miejsc wśród brandów, na których promocję reklamodawcy w badanym okresie przeznaczyli najwięcej środków. Wyjątkiem jest marka Lidl, która z kwotą 31 mln złotych zajęła 4. pozycję. Łącznie, koszt promocji pięciu czołowych marek tylko w okresie 6 listopada - 6 grudnia to ponad 190 mln zł - o 20% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Grupa Orange zwiększyła wydatki reklamowe z 50 do ponad 62 mln zł i tak jak w roku ubiegłym jest wiceliderem wśród wszystkich reklamodawców okresu przedświątecznego. Różnica między nią a pierwszym na liście Aflofarmem wynosi jednak tylko niespełna 500 tys. zł. Grupa Orange przeznaczyła najwięcej środków na reklamy marki Orange (ponad 11 tys. emisji w telewizji i 6 tys. w rozgłośniach radiowych) oraz operatora NJU Mobile (blisko 3 tys. misji w TV i ponad 1 tys. w radiu). Reklamodawca T-Mobile postawił na promocję w stacjach telewizyjnych. W badanym okresie jego łączny budżet wyniósł cennikowo ponad 53 mln zł, a najczęściej emitowaną kreacją była reklama "Rozmów bez limitu" z akcją toczącą się w windzie. Tym samym marka T-Mobile znalazła się na szczycie rankingu brandów, na których promocję przeznaczono w badanym okresie najwięcej środków. Wydatki Polkomtela utrzymały poziom sprzed roku i sięgnęły 34 mln zł, operator Play zapłacił za reklamę 26 mln zł wobec 29 mln zł rok wcześniej, a grupa Polsat promująca ofertę cyfrową - ponad 13 mln złm czyli tyle samo, co przed rokiem.

Wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji Admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględnienia rabatów. Pod uwagę brane były reklamy wyemitowane między 6 listopada, a 6 grudnia 2013 r. Analizą objęto pięć marek, reklamodawców oraz branż, które w badanym czasie poniosły najwyższe wydatki reklamowe w mediach monitorowanych przez Admonit.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Instytut Monitorowania Mediów