Wiadomości
Rynek tabletów w 2Q2016 wg Strategy Analytics
Sprzedaż tabletów, zgodnie z oczekiwaniami, cały czas spada. W II kwartale 2016 roku na rynek trafiło 8% mniej tego typu urządzeń niż przed rokiem.
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

Sprzedaż tabletów, zgodnie z oczekiwaniami, cały czas spada. W II kwartale 2016 roku na rynek trafiło 8% mniej tego typu urządzeń niż przed rokiem.
Cały czas na świecie najlepiej sprzedają się przysłowiowe no name'y, czyli tablety bez logo producenta, wypuszczane później na rynek pod marką GoClever, czy też Manta. Drugiej miejsce przypada Apple (21,3% udziału w rynku), trzecie Samsungowi (13,2%). Za podium znalazły się - Lenovo (5,4%) i Huawei (4,8%). Tylko te dwie firmy zanotowały wzrost sprzedaży tabletów w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku.
Dalsza część tekstu pod wideo
Sprzedaż tabletów w 2Q2016 w mln egzemplarzy | |||||
Producent | Sprzedaż w 2Q2016 | Udział w rynku w 2Q2016 | Sprzedaż w 2Q2015 | Udział w rynku w 2Q2015 | Wzrost rok do roku |
White Box | 13,6 | 29,10% | 15,5 | 30,60% | -12% |
Apple | 10 | 12,30% | 10,9 | 21,50% | -9% |
Samsung | 6,1 | 13,20% | 8 | 15,80% | -23% |
Lenovo | 2,5 | 5,40% | 2,5 | 4,80% | 4% |
Huawei | 2,3 | 4,80% | 2 | 3,90% | 15% |
Suma | 46,7 | - | 50,8 | - | -8% |
Pokaż więcej