DAJ CYNK

Rośnie wartość rynku gier mobilnych

18.07.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 1782

Ważne 1

1

Za 37% światowego rynku gier odpowiadają gry mobilne. Polska nie jest dużym rynkiem pod względem liczby grających, ale może odgrywać istotną rolę jako producent gier na smartfony.

Za 37% światowego rynku gier odpowiadają gry mobilne. Polska nie jest dużym rynkiem pod względem liczby grających, ale może odgrywać istotną rolę jako producent gier na smartfony. Tym bardziej że innowacyjne inicjatywy i start-upy będą chętniej wspierane przez rząd.

Newzoo, firma monitorująca globalny rynek gier wideo, szacuje, że na świecie 1,7 mld użytkowników smartfonów gra w gry mobilne. Według agencji We Are Social 74% wszystkich Polaków, czyli 28,4 mln osób, ma telefon komórkowy. 6,6 mln z nich gra w gry mobilne.

Polska jest bardzo małym rynkiem dla branży gier na smartfony. Największy rynek to Stany Zjednoczone, a potem Wielka Brytania - wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Piotr Sas, współtwórca Reality Games. Rynek jest astronomiczny, jest wart dzisiaj 35 mld dol. i szacuje się, że pod koniec tego roku będzie wart już ponad 40 mld dol. i te liczby dotyczą jedynie rynku gier na smartfony. Perspektywy są zatem wielkie.

Analitycy policzyli ponadto, że gracze mogą przeznaczyć miesięcznie nawet ponad 25 dol. za zakup nowej gry mobilnej lub ulepszenia w ramach tytułu free-to-play (gry ściąganej za darmo). Dodatkowo ok. 90 mln graczy przeznacza na tę rozrywkę do 10 godzin tygodniowo.

Prognozy wskazują jednoznacznie, że dynamiczny rozwój rynku gier mobilnych będzie się utrzymywać przynajmniej przez najbliższych kilka lat. Według raportu Newzoo "Global Games Market Report" w 2019 roku przychody z mobilnych gier przekroczą kwotę 52,5 mld dol. Do 2019 roku segment ten będzie odpowiadać za 44 proc. całego rynku gier (wartego 118,6 mld dol.)

Na największych rynkach gier - w Chinach i Północnej Ameryce (wartych odpowiednio 24,4 mld dol. i 25,4 mld dol., z czego w USA - 23,5 mld dol.) - główną siłą napędową wzrostów jest segment mobilny. W Chinach pod koniec tego roku osiągnie on wartość 10 mld dol.

Pozytywnie oceniam ten rynek w Polsce. Oczywiście dla firm technologicznych, które sprzedają i wypuszczają gry, Polska może jest małym rynkiem, ale z tej drugiej strony, jeśli chodzi o tworzenie gier, to robi się bardzo ciekawe - ocenia Piotr Sas. Po pierwsze jest wielu utalentowanych programistów, którzy mają świetne pomysły. Po drugie, powoli prywatny rynek i rząd zaczynają mocniej wspierać start-upy.

Rządowy Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju zakłada m.in. stworzenie przyjaznego otoczenia dla firm i systemu wsparcia innowacji. Jednym z takich instrumentów ma być inicjatywa Start in Poland.

Oczywiście to wsparcie w porównaniu do Wielkiej Brytanii czy USA jest bardzo małe, ale co ważne, rząd jest tego świadomy i wie, że trzeba iść w tym kierunku. Jestem bardzo pozytywnie nastawiony. Myślę, że będziemy zaskoczeni tym, co w Polsce będzie się działo za 5-10 lat w technologii - prognozuje Piotr Sas.

Źródło tekstu: newseria

Tagi: gry mobilne
Komentarze
Zaloguj się
9. felippe
0

2016-07-21 23:11:11

Niestety większość z tych gier jest dość prymitywna, gdyż czas ich powstawania jest niewspółmierny do gier na PC i konsole. Odnośnie dochodowości, to liczby które podał orson tyczą się głównie modelu free to play, a więc z mikropłatnościami. Niektóre gry wogóle nie wymagają od nas dużej interakcji - rano przed pracą nastawiamy, później podczas lunchu robimy poprawki, płacimy za dodatkowe - złoto, broń, gemy itp i gramy dalej. Duże firmy się już dawno z tego rynku wycofały, bo mało kto chciał płacić powyżej 1$ za grę, a przy takich kosztach nie byłoby możliwe zrobienie sensownego developingu. Zresztą gry mobilne są dość ograniczone ze względu na ekran dotykowy, który owszem nadaje się do niektórych, ale do TPS i FPS już zupełnie nie.

Odpowiedz

8. ~pabloki
0

2016-07-18 15:39:53

7 oj durny ty spamerze z tmobile , wszyscy cie tu znamy jak piszesz te głupawe teksty o uproszczonym abonamnecie. sam mam abo w tmobile i moja faktura wygląda tak samo jak 2.5 roku temu. płacić każecie za brak spamu? ale to chyba narusza prawo bo spamowac można kogoś kto wyraził na to zgode .

Odpowiedz

7. ~Donna
0

2016-07-18 15:33:36

@6 z tego, co wiem, to zwyżki mogą wynieść 3 razy więcej niz opłata za brak spamu, ale ogólnie uważam, że oferta jest dośc rozsądna. po szczególy, to do różowych, żeby nie było, że wprowadzam w błąd. ;p

Odpowiedz

6. ~pabloki
1

2016-07-18 15:28:53

@5 czyli zwyzek nie ma ale jak nie chce spamu muszę zapłacic 5zł/m-c. skandal.

Odpowiedz

5. ~Donna
0

2016-07-18 15:24:02

@4 nie naliczają tzw. zwyżek za brak przeniesienia numeru, za wzięcie faktury papierowej i brak płatności w terminie. do tego mają teraz prostsze faktury, krótsze i za 5 zł/msc możesz wziąć brak zgody marketingowej, czyli de facto brak spamu. ;)

Odpowiedz

4. ~pabloki
1

2016-07-18 15:05:19

@3 na czym to uproszczeni abonamentu polega? podziel sie z nami ta tajemnicą.

Odpowiedz

3. ~Donna
-1

2016-07-18 15:00:37

ohooo, dobrze to słyszeć, tym bardziej, jak się grało cały weekend w pokemony! ;P niech sie ten rynek rozwija, a co! dzięki za transfer w uproszczonym abonamencie, TMobile! ;ddd

Odpowiedz

2. Pi0trek
1

2016-07-18 09:25:20

@1Podaj konkretny link gdzie ktos pisał o dochodach dziennie 1,5 mld $, bo chyba coś Ci się pomyliło

Odpowiedz

1. Mila89
0

2016-07-18 09:01:03

"w 2019 roku przychody z mobilnych gier przekroczą kwotę 52,5 mld dol." to ciekawe bo ost pisaliscie ze Nintendo na Pokemon go DZIENNIE zarabia 1,5mld$ czyli 547mld$ rocznie i to tylko 1 gra

Odpowiedz