DAJ CYNK

Preferujemy SMS-y reklamowe

30.06.2016

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3063

Ważne 3

9

Jak wynika z badania Ipsos, wykonanego na zlecenie SMSAPI, 54% z nas nie chce żadnych reklam w telefonie, ale jak już muszą jakieś być, to najlepiej SMS-owe.

Jak wynika z badania Ipsos, wykonanego na zlecenie SMSAPI, 54% z nas nie chce żadnych reklam w telefonie, ale jak już muszą jakieś być, to najlepiej SMS-owe.



25% respondentów badania wskazało SMS-y jako najbardziej odpowiednią formę komunikacji marketingowej, 14% e-mail, a 7% aplikację mobilną. Z badania wynika też, że 1/3 Polaków w wieku powyżej 15 lat otrzymuje na swoje telefony oferty handlowe.

Najcieplej SMS-y reklamowe przyjmują osoby poniżej 30 roku życia - w przedziale 20-24 lata dopuściło tę formę najwięcej, bo aż 29,3% badanych. Z wiekiem zainteresowanie SMS-ami reklamowymi spada - do 16% w przedziale 30-39 lat czy nawet do 8,7% w przedziale 50-59 lat.

Autorzy badania wskazują też, że im wyższe jest wykształcenie, tym bardziej skłonni jesteśmy do przyjmowania reklam SMS-em (18% dla podstawowego, po 31% dla wykształcenia wyższego). Z wykresów wynika jednak, że wraz ze wzrostem wykształcenia, rośnie ogólne zainteresowanie materiałami reklamowymi, nie tylko SMS-owymi i np. tylko 5% osób z wykształceniem podstawowym dopuszczało reklamę przez e-mail, a już 26% osób z wykształceniem wyższym.

Badanie przeprowadzone zostało na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków w wieku 15+.

Zobacz: Francja zablokuje telemarketerów

Źródło tekstu: SMSAPI

Tagi: reklama sms
Komentarze
Zaloguj się
32. ~
1

2016-07-01 09:59:04

31. Zmieniłem operatora.

Odpowiedz

31. wlo
-1

2016-07-01 09:33:57

30 - co zrobiłeś, że przestali?

Odpowiedz

30. ~
1

2016-07-01 09:23:27

28. W T-Mobile nie miałem czego wycofywać, bo nigdy nie wyrażałem zgody na reklamy, a oni i tak słali. Nie masz pojęcia, o czym piszesz, albo robisz ui Niemca.

Odpowiedz

29. ~
0

2016-07-01 09:17:43

Reklamy esemesowe? Ja dostawałem wysypki, jak T-Mobile mi wysyłał śmieci, mimo że nigdy wyraziłem na zgody.Co innego w Virgin - we Freemium w zamian za darmowe usługi mogą wysyłać reklamy (na razie nic nie dostałem) i takie reklamy mi nie przeszkadzają, ale nie może być tak jak u Niemców, że płacę za usługi grube pieniądze a oni i tak przesyłają mi śmieci.

Odpowiedz

28. ~Misiek
0

2016-07-01 08:39:48

@27 - ze spamem operatorskim da się walczyć, tylko trzeba przyjąć odpowiednią taktykę - natychmiast wycofać wszystkie zgody marketingowe, po każdym takim SMSie składać wniosek o zablokowanie wiadomości reklamowych. Pisemnie. Gdy nadal będą przychodzić, składać reklamacje.

Odpowiedz

27. mlb
0

2016-07-01 00:05:07

@25 zgłaszałem parę razy i się poddałem. Ale było to już parę lat temu, może obecnie oprzytomnieli. Mimo to już do nich nie wrócę, prędzej połączą się z Orange

Odpowiedz

26. ~pabloki
0

2016-07-01 00:01:43

25 wystarczyło jedno zgłoszenie aby nie było spamu. tu nie chodzi o zgody marketingowe.

Odpowiedz

25. mlb
0

2016-06-30 23:56:15

natrętne reklamy (pomimo odmowy wszelkich zgód marketingowych) były powodem odejścia z T-Mobile. Telefon miał dość drogą taryfę biznesową, a mimo to erowe polaczki-cwaniaczki nie mieli skrupułów by wysyłać teksty reklamowe.

Odpowiedz

24. ~
0

2016-06-30 21:58:44

Strasznie tendencyjne badanie. Coś na zasadzie: załóż, że chcesz czego nie chcesz i wybierz tego formę...

Odpowiedz

23. ~Piotrek
0

2016-06-30 20:46:13

G prawda lepiej dostac spamowego maila niż SMSa - maile od razu lądują w odpowiednim folderze a SMSy wkurzają człowieka bo myśli że coś ważnego a to jakieś g***o

Odpowiedz

22. ~sb
1

2016-06-30 20:15:47

Dlaczego W OGÓLE mamy przyjmować jakiekolwiek reklamy? Czyżbyśmy płacili obniżona cenę za sprzęt i w zamian za to musieli godzić się na reklamy?

Odpowiedz

21. ~Misiek
2

2016-06-30 19:55:46

Proste - bo oni wiedzą, że istnieje SMS Spam manager, SMS blocker albo odpowiednia opcja aplikacji od SMSów. SMS najprościej zablokować. Spamerzy powinni pójść do więzienia, gdzie trafią na tych, którzy powiększyli sobie przyrodzenie, zjedli viagrę i szukają nowych znajomości.

Odpowiedz

20. ~pabloki
0

2016-06-30 19:39:11

19 sam przyznajsz to co ja pisze tylko bęłdnie zakładasz że wyższe to większa racjonalizacja. tak nie jest.

Odpowiedz

19. PLANET
1

2016-06-30 19:30:54

Nie, żebym generalizował, ale wraz ze wzrostem wykształcenia często idzie wzrost zarobków. A tendencja jest taka, że osoby z większą ilością zer na koncie LEPIEJ zarządzają swoimi pieniędzmi, po prostu bez efektywnego (słowo klucz) oszczędzania często nie byłyby tam gdzie są finansowo. I tutaj cały news i badanie budzi moją wątpliwość ... dać się spamować? Serio?Kolejan istotna sprawa to ochrona prywatności. Osoby świadome raczej NIE podają swoich danych kontaktowych WRAZ włączonymi zgodami marketingowymi.Próbka nie jest za mała, ale jak dla mnie całe badanie jest z czapy.A sorry... ; ) Zobaczcie kto opłacał, znaczy zamawiał badanie ; )Tyle w temacie.

Odpowiedz

18. LuiN
1

2016-06-30 19:26:48

@17, TomecekGD - nie musisz mi nic mówić; między innymi dlatego w TV oglądam niemal wyłącznie VoD i płacę ekstra za brak reklam, gdy tylko jest taka możliwość.

Odpowiedz