DAJ CYNK

Pełny raport o przenośności numerów w 2017 roku

08.01.2018

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 11464

Ważne 9

2

W 2017 roku Polacy przenieśli w sieciach mobilnych 2,135 mln numerów, o 21,8% więcej niż w 2016. Sam IV kwartał był lepszy niż rok wcześniej, bo sieć zmieniło 590,5 tys. numerów, o 15,3% więcej niż w IV kwartale 2016 roku.



W 2017 roku Polacy przenieśli w sieciach mobilnych 2,135 mln numerów, o 21,8% więcej niż w 2016 - wynika z danych udostępnionych przez UKE, przeliczonych przez TELEPOLIS.PL. Sam IV kwartał był lepszy niż rok wcześniej, bo sieć zmieniło 590,5 tys. numerów, o 15,3% więcej niż w IV kwartale 2016 roku.

Czwarty kwartał z najlepszym bilansem zakończył T-Mobile (22,71 tys.), o włos wyprzedzając P4 (22,51 tys.). P4 ma jednak nadal pierwsze miejsce w pozyskaniach (180,3 tys.) deklasując kolejnego operatora, tj. T-Mobile (133,1 tys.).
Dobry wynik T-Mobile to efekt wygranego przetargu na obsługę numerów administracji państwowej, dzięki czemu operator zdobył prawie 20 tys. numerów. W tym czasie zdecydowanie więcej numerów niż w poprzednich kwartałach straciło Orange (182,6 tys.), tracąc w bilansie ponad 58 tys. szt, co było najsłabszym wynikiem.

Zobacz: Jednostki Administracji Państwowej już w sieci T-Mobile

Za wynik w sekcji Pozostali nie odpowiada już głównie Virgin Mobile, jak to było jeszcze rok temu. Operator zaliczył najsłabszy swój kwartał tracąc 3,8 tys. numerów. To już drugi taki okres na minusie. Za to w IV kwartale bardzo dobry bilans miał Premium Mobile (+9,2 tys.) i Aero2 (+7,8 tys.)

4Q2017 (tys.) Przyjał Udział Oddał Udział Bilans
P4 180,3 30,5% 157,8 26,7% +22,51
Orange 124,5 21,1% 182,6 30,9% -58,15
Polkomtel 108,7 18,4% 116,7 19,8% -8,05
T-Mobile 133,1 22,5% 110,4 18,7% +22,71
Pozostali 43,9 7,4% 23,0 3,9% +21,0

W całym 2017 roku numerem jeden dalej jest P4, ale jego przewaga zaczyna maleć. Dodatni wynik i drugie miejsce w bilansie zaliczył T-Mobile. Choć na plusie jest dzięki wspomnianej już umowie to widać odwrócenie trendu. "Madżentowy" operator najmniej oddał, ale jeszcze musi popracować nad przejmowaniem klientów. Pewną stabilność można zaobserwować w Polkomtelu - zarówno dotyczy to sporego ujemnego bilansu, jak i prawie niezmieniających się udziałów w przyjęciu oraz oddaniu numerów. Pewnym zaskoczeniem może być wynik Orange, który ma drugą pozycję w pozyskaniach, ale też oddał najwięcej numerów. Do tego co kwartał notował słabszy bilans przenosin.

2017 (tys.) Przyjał Udział Oddał Udział Bilans
P4 680,1 31,9% 568,9 26,6% +111,28
Orange 477,8 22,4% 606,4 28,4% -128,64
Polkomtel 356,1 16,7% 457,0 21,4% -100,90
T-Mobile 429,8 20,1% 429,3 20,1% +0,51
Pozostali 191,2 9,0% 73,5 3,4% +117,8

I w tym miejscu należy spojrzeć na pozycję Pozostali, która zanotowała rekordowy bilans 117,8 tys. numerów, dający 3,4% udziału w rynku oddawanych numerów, ale aż 9% w rynku przyjmowanych. W tej pozycji nie jest już tylko Virgin Mobile, ale grupa mniejszych operatorów, którym przewodzi Premium Mobile. Grupę, o której mowa prezentuje poniższa tabela.

2017 (tys.) Przyjał Udział Oddał Udział Bilans
Virgin Mobile 53,7 2,5% 42,2 2,0% +11,51
Premium Mobile 44,0 2,1% 3,8 0,2% +40,21
Mobile Vikings 15,3 0,7% 2,8 0,1% +12,47
Aero2 30,7 1,4% 3,1 0,1% +27,62
Netia 12,8 0,6% 1,7 0,1% +11,08

Spójrzmy jeszcze na procentową zmianę w udziale w odejściach i przyjściach do poszczególnych sieci w porównaniu do 2016 roku dla czterech największych operatorów.

Zmiana 2017 do 2016 W oddaniach W przyjęciach
P4 +4,41 p.p. -7,22 p.p.
Orange +3,79 p.p. -3,78 p.p.
Polkomtel -0,68 p.p. +0,17 p.p.
T-Mobile -9,61 p.p. +7,92 p.p.

Spośród innych operatorów, netto na największym plusie w 2017 roku byli:
  • ITI - 7,6 tys. numerów,
  • Telestrada - 8,9 tys. numerów,
  • Multimedia Polska - 3 tys. numerów,
  • Vectra - 2 tys. numerów,
  • FM Group i Folx - po ok. 1,1 tys.

Spośród pozostałych telekomów, netto na największym minusie w 2017 roku był Cyfrowy Polsat (7,9 tys., z czego zero przyjmowany; zapewne porządkowanie bazy w spółkach) i Lycamobile (5 tys.).







Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
50. ~
0

2018-01-18 19:50:41

@49, nowej?? Przecież oni blisko 2 lata juz działają. Mają bardzo dobra ofertę i działają na sieci Plusa.

Odpowiedz

49. ~Fragles
0

2018-01-18 19:34:54

Witam czy ktoś słyszał o nowej sieci premium Mobile

Odpowiedz

48. ~D2
0

2018-01-16 09:38:11

ja jestem w a2mobile za te 19, 90 a wcześniej miałem w playu i powiem , że może i jest tańsze ale jakość....usług .............jest troszkę badziewna na 2 tel i to nowszych sprawdzałem są echa jak ktoś odbiera często siebie słyszę podczas rozmowy zasięg nie jest taki do końca w jak w plusie internet trzeba często ustawiać ręcznie bo sam się nie ustawi tak więc nie wiem czy do końca to jest takie mam porównanie bo mam też kartę playa i tam jest lepiej ale i drożej A jak w ocenach prędzej powinni się nazywać C 2 albo D2

Odpowiedz

47. ~
0

2018-01-14 06:09:32

Ja przenoszę nr do a2mobile ponieważ za 15.90 mam net i rozmowy i 800 mb w roamingu nic mi więcej nie potrzeba

Odpowiedz

46. ~marek15
0

2018-01-12 20:54:57

44 - No i jak zwykle przegrali duży przetarg na 20 tys nr bo nie mają JAKOŚCI

Odpowiedz

45. ~
0

2018-01-12 17:02:45

44, a to telefony administracji są gorsze od np. prepaid owych leżaków,że ich nie uwzgledniasz?

Odpowiedz

44. ~Tom
0

2018-01-12 16:58:49

W bilansie rocznym z W4 tylko Play na plusie. Reszta daleko w tyle. TM nie uwzględniam bo ma 20 tys aktywacji administracji.

Odpowiedz

43. iphoneski
0

2018-01-12 16:49:00

@40 ja sam tak nie mam, ale znajomy ma karte dla siebie, żony, dzieciaków i piąta karta do routera.

Odpowiedz

42. ~
-3

2018-01-10 10:02:13

@1 "Około 220 razy więcej numerów pozyskanych niż następny w kolejce operator." typowy klient Play: cwiercinteligent i analfabeta. I pisze to z obserwacji, na szczescie rzadkiej, nie mam wsrod znajomych ani jednej osoby w Play. Przyglup nie odroznia "220 tysiecy" od "220 razy wiecej". I co wiecej: nie 220, a 202,3 tys w skali roku - matematyka na poziomie 6 klasy podstawowki. To jest jednak bagno intelektualne...

Odpowiedz

41. Antyfcb
0

2018-01-10 09:10:29

Ja już zdecydowałem się pożegnać z Play i przeniosłem numer do Orange. Pod koniec roku zacząłem dużo jeździć po kraju i zrozumiałem te żale nt. zasięgu, które można znaleźć w internecie. Ciągle przełączanie między partnerami roamingowymi, zrywanie połączenia. Szkoda nerwów i życia. Poza tym Play wcale już nie jest najtańszy na rynku.

Odpowiedz

40. ~Nasycony
-1

2018-01-09 21:09:37

Fioletowi juz chyba sie nasycili. Teraz beda mieli zerowy bilans przenosin i chapac beda nowe aktywacje jak juz. Po co komu 5 kart sim na domownika...

Odpowiedz

39. ~zabronione
1

2018-01-09 18:41:05

"Pozostali" dorobili się własnej tabelki, tak trzymać. :)

Odpowiedz

36. ~654465
1

2018-01-09 15:37:58

@34. Skoro tak, to po co piszesz że stawki rodem XXw. Standardowe stawki połączeń są "prawie" takie same u wszystkich, różnica groszami.

Odpowiedz

35. iphoneski
-1

2018-01-09 15:19:45

@słoneczny moim zdaniem to powinno być do ogarnięcia przez play24. Znaczy nie priorytety itp, ale ogólnie opcja roamingu krajowego. Wyjeżdżam tam, gdzie nie ma play mogę w sekundę włączyć, nie jest mi to potrzebne wyłączam. Roaming międzynarodowy można przecież wyłączyć, dlaczego nie wprowadzić tego dla krajowego? Wtedy nikt by nie marudził, każdy by sobie robił jak mu wygodnie Mnie też denerwuje trzymanie w roamingu, a gdyby tak było to nie miałbym już problemu.

Odpowiedz

34. ~Der Realist
0

2018-01-09 15:11:37

@29 Posiadam telefon komorkowy (z tym samym numerem od 19 lat, od 1999 roku). Najpierw Simplus 12 lat potem GaduAir 2 lata, i od 2012 jestem w Play na Karte) , poza sluzbowym w +.

Odpowiedz