DAJ CYNK

Orange zainwestuje 50 mln zł w badania i rozwój

26.03.2015

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4145

Ważne 4

4

Orange, który rocznie przeznacza na badania i rozwój 50-60 mln zł, traktuje działalność oraz współpracę ze start-upami jako ważny element biznesu.

Innowacyjność w branży telekomunikacyjnej jest już nie tylko wyborem, lecz także staje się obowiązującym standardem. Orange, który rocznie przeznacza na badania i rozwój 50-60 mln zł, traktuje tę działalność oraz współpracę ze start-upami jako ważny element biznesu. Dzięki innowacyjności operator może wyróżnić się na rynku i zaproponować klientom nowe produkty i usługi.

Dziś tempo zmian jest bardzo duże, szczególnie w firmach technologicznych, w związku z tym innowacje stają się kluczowym elementem funkcjonowania - podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska.

Orange wyróżnia się na tle polskich telekomów pod względem zaangażowania w badania i rozwój. Zatrudnia w swoich laboratoriach nie tylko doświadczonych inżynierów, lecz także studentów i absolwentów uczelni technicznych. Blisko współpracuje także z polskimi start-upami. Firma cały czas jest nastawiona na poszukiwanie nowych rozwiązań.

Orange Polska stosuje model Open Innovation. Dzięki temu swój wpływ społeczny zaznacza nie tylko poprzez bezpośrednie oddziaływanie innowacji na życie ludzi czy społeczności, lecz także poprzez transfer wiedzy w tym zakresie do podmiotów, z którymi współpracuje. Pozwala im to wprowadzać na rynek własne innowacyjne projekty i rozwiązania.

Piotr Muszyński zwraca uwagę na to, że taka działalność nie powinna być traktowana jako coś wyjątkowego. Innowacyjność firmy to istotny element strategii. Coraz częściej polega ona nie tylko na tworzeniu zupełnie nowych rozwiązań, lecz także na łączeniu, adaptowaniu i przekształcaniu istniejących produktów, usług i technologii.

To jest kluczowa dla nas rzecz, ponieważ nasze działanie jako przedsiębiorcy zależy od tego, jak bardzo jesteśmy w stanie przekonać do siebie użytkowników. Rynek jest bardzo konkurencyjny i przy standardowym podejściu do produktu oraz usługi możemy na rynku konkurować tylko ceną. Element innowacyjności zwiększa naszą atrakcyjność ? podkreśla Muszyński.

Dzięki zaangażowaniu Orange w badania i rozwój skorzystać mogą także młodzi polscy naukowcy. Pracując dla polskiego oddziału Orange Lab, mogą przyczynić się do wdrożenia rozwiązań i nowych usług nie tylko w Polsce, lecz także np. we Francji. Ta wymiana technologiczna działa również w przeciwnym kierunku ? Orange Polska ma dostęp do innowacji opracowanych za granicą. Polscy klienci dzięki temu mogą mieć w ofercie atrakcyjniejsze produkty i usługi.

Orange współpracuje również z początkującymi przedsiębiorcami. Spółka organizuje m.in. akcelerator dla start-upów Orange Fab. W każdej edycji programu uczestniczy ponad 100 projektów. Najlepsi mają szansę na rozwój swojego produktu, nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, wsparcie finansowe do 40 tys. zł i współpracę z Orange.

Kultura start-upów jest elementem naszego ekosystemu. W momencie, kiedy start-upy zaczęły się definiować jako nowa dziedzina gospodarki, jako formuła funkcjonowania młodych przedsiębiorców, zrodziła się wokół tego cała sztuka zarządzania innowacyjnymi projektami. Dla nas nie było to żadnym zaskoczeniem, ponieważ jest to element naszego stylu działania. Pozwala na jeszcze szersze otwarcie się na ludzi myślących z inną dynamiką biznesową - podkreśla Muszyński.

Orange stara się poprzez działania innowacyjne wpływać nie tylko na ofertę firmy, lecz także na społeczności lokalne. Na przykład program Business Intelligence Hackathon API (BIHAPI) promuje tworzenie innowacyjnych rozwiązań informatycznych na bazie otwartych danych dostarczanych przez miasta i samorządy. Uczestnicy konkursu tworzą usługi na potrzeby lokalnej społeczności. Natomiast dzięki programowi Imagine with Orange każdy może podzielić się swoimi pomysłami i otrzymać pomoc w ich realizacji. Zgłoszone poprzez platformę internetową www.imagine.orange.pl są komentowane i wzbogacane przez ludzi z całego świata. Społeczność wybiera najbardziej trafne i pomysłowe propozycje.

Źródło tekstu: newseria

Komentarze
Zaloguj się
1

2015-03-26 13:53:20

@35 Przeżywasz te minusy jak małe dziecie. Nie pisz bzdur, nie będzie minusów. Poza tym na stronie mobilnej nie ma minusów i wszystkie komentarze są widoczne. O czym z pewnością emerytbaza siedząca przy biurkach nie ma pojęcia.

Odpowiedz

34. ~nick
-4

2015-03-26 13:43:02

orange przynajmniej ma usluge /''ekstra sygnał/'' w ofercie i jest w stanie cos zaproponowac. Inni tego nie maja. Wiec jakas innowacyjnosc jest - to w odniesieniu do treści artykułu. Ale malkontent zawsze sie znajdzie szczególnie jak w nazwie ma Play

Odpowiedz

33. wlkp
2

2015-03-26 13:41:14

Jeśli pijesz do mnie,to nie mam nic z Play wspólnego ,ta firma nie ma żadnego nadajnika swojego w promieniu 10 km od mojego miejsca zamieszkania,na jednym mają zezwolenie od kilkunastu lat i na tym się skończyło . To że mam w nicku Play nic nie znaczy .

Odpowiedz

32. ~nick
-4

2015-03-26 13:38:39

dac takiemu rozwiazanie na tacy to i tak bedzie niezadowolony

Odpowiedz

31. wlkp
2

2015-03-26 13:38:15

@ 29 znam to,za darmo tego nie dają i tanie to nie jest . Widzisz,ale tu nie chodzi o to,tylko kit wciskają że jaka to sieć nie jest najlepsza w kraju,jaki ma zasięg,jaki mega szybki internet itd . A ilu ma do tego dostęp ja się pytam.widzisz co piszą użytkownicy jaki mają i jak działa ! Koniec dyskusji ,ja się z nikim nie będę kłócił i wyzywał,bo nie to miałem na celu .

Odpowiedz

30. ~nick
-4

2015-03-26 13:37:56

i tak debil minusuje. typowy hindus z pleya wynajety przez firme PR

Odpowiedz

29. ~nick
-4

2015-03-26 13:31:00

@26 to postaw sobie femtocell od orange i nie marudz. bedziesz mial zasieg w domu na maxa. az tak ciezko łepetyna ruszyc

Odpowiedz

28. ~nick
-4

2015-03-26 13:29:47

@26 to postaw sobie femtocell od orange i nie marudz. bedziesz mial zasieg w domu na maxa. az tak ciezko łepetyna ruszyc

Odpowiedz

27. PiotrM
-4

2015-03-26 13:25:53

Innowacyjność to bardzo pojemne określenie i jakże wiele może oznaczać. Weźmy np. kuchenne ręczniki papierowe. Jeśli prześledzimy jak zmieniał się ten produkt w ciągu ostatnich 15 lat, zauważymy ogrom pracy jaki włożono w jego unowocześnienie. Teraz przez niektóre pojedyncze arkusze widać cały świat - kiedyś było to nie do pomyślenia.

Odpowiedz

26. wlkp
0

2015-03-26 13:22:06

@ 19 daj się zbadać,sam jesteś trolem .Internet mam już z kablówki więc wisi mi teraz czy będzie neo czy nie .Jedynie co mnie interesuje to zasięg GSM który jest u mnie do du...,i do innego operatora nie przejdę,bo wszyscy mają taki sam kiepski zasięg a nadajnik każdy z nich ma w tym samym miejscu.

Odpowiedz

25. ~
-2

2015-03-26 13:14:58

@23: Miliony much jedzą g... Nie mogą się przecież mylić...Nie można porównywać niewymagającej i niezorientowanej technicznie większości, dla której łącze internetowe służy do FB, YT, maila, etc z bardziej wymagającą i świadomą grupą internautów.,

Odpowiedz

24. ~tata
1

2015-03-26 12:29:29

Beda inwestowac w nikomu nie potrzebne badania bo jakas obrotna grupa poslow zapewnia odpisy podatkowe.Takie jaja tylko w III RP.

Odpowiedz

23. ~
-2

2015-03-26 12:10:36

@21, tak jak mówiłem, rekord sprzedaży w październiku, czyli widać jest całe mnóstwo zadowolonych

Odpowiedz

22. ~
1

2015-03-26 12:02:23

A ile Orange planuje przeznaczyć na rozwój sieci stacjonarnej?

Odpowiedz

21. ~...
0

2015-03-26 11:33:26

Jak na razie, ich jedynym wynalazkiem jest DLM, który tnie transfer jak leci (synchro na max, a transfer na minimum gwarantowane w umowie). We Francji można wyłączyć DLM. W Wolsce nie można bo "dbałość o klienta". Innowacja że hej!

Odpowiedz