DAJ CYNK

MAiC: Nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

09.06.2014

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 6432

Ważne 9

3

8. czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania i rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Co się zmieni?

8. czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania i rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Co się zmieni?

Od 8. czerwca składając reklamację do dostawcy usługi telekomunikacyjnej sami możemy wybrać w jakiej formie ma nam zostać udzielona odpowiedź (na piśmie czy drogą elektroniczną). Dotychczas niezależnie od formy złożenia reklamacji (ustnie, pisemnie lub elektronicznie) usługodawca był zobowiązany do udzielenia odpowiedzi "na papierze".

Jeśli nie dokonamy wyboru, odpowiedź dotrze do nas tą drogą, którą złożyliśmy reklamację. Tym samym kontakt z usługodawcą będzie dopasowany do naszych preferencji, a nie narzucany przez regulacje prawne.

Zmiana służy usprawnieniu komunikacji między użytkownikami i dostawcami usług telekomunikacyjnych, ułatwiając wymianę informacji i dostosowując jej formę do tego, jaki sposób kontaktu jest dla nas najbardziej intuicyjny.

Korzystając z korespondencji e-mail lub elektronicznego biura obsługi abonenta w krótszym czasie uzyskamy odpowiedź na wniesioną reklamację (niż tradycyjną pocztą), a po odpowiedź o odrzuceniu reklamacji nie będziemy już musieli iść na pocztę. Co więcej, jeśli odpowiedź usługodawcy do nas nie dotarła, będziemy mogli zażądać ponownego wysłania odpowiedzi, jej kopii lub duplikatu.

Dzięki zmienionym przepisom skorzystają zarówno abonenci jak i przedsiębiorcy telekomunikacyjni, którzy będą mogli zaoszczędzić na obsłudze korespondencji papierowej i listach poleconych. Postępowanie reklamacyjne będzie też przebiegało sprawniej.

Źródło tekstu: MAiC

Tagi: MAiC
Komentarze
Zaloguj się
23. ~ReturnConsulting pl
0

2014-06-13 10:50:24

Bardzo dobra decyzja Ministerstwa. W końcu nasze Państwo zmierza ku prokonsumenckiej obsłudze klienta. Miejmy nadzieję, że doczekamy się nowelizacji ustawy o prawie handlowym.

Odpowiedz

22. wlo
0

2014-06-10 13:13:57

~dzidzia - Lublin to w porównaniu z moim zadupiem metropolia ;-)

Odpowiedz

21. ~dzidzia
0

2014-06-10 10:04:03

WLO: w Twoim Lublinie nie ma lekarzy specjalistow? Slyszalem ze w Abramowicach jest duzy szpital. Ponoc bardzo przepelniony bo miasto choruje, ludzie na korytarzach leza. W telewizji nawet mowili.

Odpowiedz

20. ~
0

2014-06-09 19:31:02

nie mam internetu

Odpowiedz

19. ~
0

2014-06-09 19:19:15

Już zabieram się za złożenie reklamacji na pergaminie za pomocą gęsiego pióra i szkarłatnego atramentu. Zwinięty rulon przewiąże aksamitną wstążką i wyślę gołębiem pocztowym. Solorz będzie musiał odpowiedzieć w taki sam sposób.

Odpowiedz

18. ~
1

2014-06-09 15:19:01

Fajnie że maic musiało wprowadzić prawo , wydać kase na proces by odkryć intuicyjną i logiczną oraz najdogodniejsza formę kontaktu zwrotnego. Fajnie być ministrem i wymyślać takie oczywiste rzeczy.

Odpowiedz

2014-06-09 13:37:38

@14 - odezwał się typowy bolszewik z PO

Odpowiedz

15. Maniiiek
0

2014-06-09 13:13:29

@13 Dobrze już dobrze, tylko się nie tnij z tego powodu, że Cię nie rozumiem bo to i moja wina, jestem prostym człowiekiem i nie radzę sobie ze skomplikowanym tokiem myślenia:P

Odpowiedz

14. ~ZULUGULA
-2

2014-06-09 12:20:25

@11 s....j dziadu :)

Odpowiedz

13. wlo
-1

2014-06-09 12:16:49

~rough - jak bolszewickie społeczeństwo tak bolszewickie rządy... Sami tego chcieliśmy ;-)12 - nie w tym problem, bo to żadna różnica kiedy prawo wchodzi w życie - w niedzielę czy w Boże Ciało ;-) Ja zastanawiałem się nie w tym kontekście na jaki Ty go zmieniasz - nie rozumiejąc za bardzo co miałem do powiedzenia. Fakt, ze mnie wyjątkowo ciężko zrozumieć...

Odpowiedz

12. Maniiiek
-2

2014-06-09 12:05:17

@10 chodzi, chodzi. Jakby wiedzieli to innego dnia by ogłosili np. 10 marca.

Odpowiedz

11. ~rough
-1

2014-06-09 11:57:14

ciekawe czy ktoś jest w stanie wskazać jakąś zmianę prawa telekomunikacyjnego na korzyść konsumentów od kiedy rządzi partia bolszewicka (PO)

Odpowiedz

10. wlo
1

2014-06-09 11:53:40

9. - nie chodzi o ruchome święta. 3 miesiące to np. 89, 90 albo 92 dni, a to się przez 7 w żaden sposób nie dzieli (91 tylko w tym przedziale), więc może przypaść w dowolny dzień tygodnia termin. Ja nie pomyślałem przy pierwszym komentarzu, bo myślałem, ze standardowo 2-tygodniowy jest termin, więc w żaden sposób na niedzielę nie może przypaść, ale przypomniało mi się, ze już dobry miesiąc temu dostałem pismo w tej sprawie ;-)

Odpowiedz

1

2014-06-09 11:21:03

Ehh te święta ruchome. Nawet Ci co wydają zakazy handlu w nie się gubią...

Odpowiedz

8. wlo
0

2014-06-09 11:13:19

Nie - 7 marca br. ogłoszono akt w Dz.U. z terminem wejścia w życie 3 m-cy. Więc nic dziwnego, że na niedzielę przypadło ;)

Odpowiedz