MAiC konsultuje rozporządzenie dotyczące reklamacji

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji rozpoczęło proces konsultacji społecznych nowelizacji rozporządzenia dotyczącego procesu reklamacji usług telekomunikacyjnych. W tym procesie może wziąć udział każdy.

Redakcja Telepolis
12
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
MAiC konsultuje rozporządzenie dotyczące reklamacji

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji rozpoczęło proces konsultacji społecznych nowelizacji rozporządzenia dotyczącego procesu reklamacji usług telekomunikacyjnych. W tym procesie może wziąć udział każdy.

Najważniejsze, postulowane zmiany to:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • propozycja dopuszczenia możliwości wykorzystania również innych niż poczta elektroniczna środków komunikacji elektronicznej (np. wiadomości SMS, elektroniczne biura obsługi klienta),
  • doprecyzowanie sposobu i zasad wyrażania przez abonenta zgody na elektroniczną formę kontaktu,
  • doprecyzowanie wymogów formalnych, jakie musi spełniać korespondencja z abonentem (np. jednoznaczne ustalenie, że korespondencja w formie elektronicznej nie wymaga bezpiecznego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego),
  • usunięcie obowiązku potwierdzania przyjęcia reklamacji,
  • uwzględnienie rozwiązań zapobiegających domniemanemu uznawaniu obiektywnie nierealnych roszczeń abonentów.