Wiadomości
MAiC konsultuje rozporządzenie dotyczące reklamacji
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji rozpoczęło proces konsultacji społecznych nowelizacji rozporządzenia dotyczącego procesu reklamacji usług telekomunikacyjnych. W tym procesie może wziąć udział każdy.
12
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji rozpoczęło proces konsultacji społecznych nowelizacji rozporządzenia dotyczącego procesu reklamacji usług telekomunikacyjnych. W tym procesie może wziąć udział każdy.
Najważniejsze, postulowane zmiany to:
Dalsza część tekstu pod wideo
- propozycja dopuszczenia możliwości wykorzystania również innych niż poczta elektroniczna środków komunikacji elektronicznej (np. wiadomości SMS, elektroniczne biura obsługi klienta),
- doprecyzowanie sposobu i zasad wyrażania przez abonenta zgody na elektroniczną formę kontaktu,
- doprecyzowanie wymogów formalnych, jakie musi spełniać korespondencja z abonentem (np. jednoznaczne ustalenie, że korespondencja w formie elektronicznej nie wymaga bezpiecznego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego),
- usunięcie obowiązku potwierdzania przyjęcia reklamacji,
- uwzględnienie rozwiązań zapobiegających domniemanemu uznawaniu obiektywnie nierealnych roszczeń abonentów.