Kolejny raport na temat danych sprzedaży na rynku tabletów nie pozostawia złudzeń. Sprzedaż tabletów znowu spada. Złoty okres dobiegł końca.
Firmy takie jak Strategy Analytics czy IDC pisały już o sprzedaży na rynku tabletów. Niestety ich wnioski są zgodne - zloty okres tego segmentu rynku jest już za nami. Niestety dokładnie to samo wynika z raportu analityków Canalys.
W liczbach bezwzględnych spadki zanotowała prawie cała pierwsza piątka tabletowego rynku. Mniejsza sprzedaż dotknęła Apple'a, Samsunga, Huaweia oraz Lenovo. Jedynym wyjątkiem jest Amazon, który może mówić o wzrostach.
Na rynek w drugim kwartale 2022 trafiło 34,7 mln tabletów. To dość spory spadek w porównaniu do 39 milionów tabletów w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na pierwszym miejscu tradycyjnie jest Apple, który może się pochwalić udziałem w rynku sięgającym 34,8%. To spadek w porównaniu do 36,3% rok wcześniej. Na drugim miejscu równie tradycyjnie jest Samsung. Koreańczycy zdobyli 20% rynku. To o 0,5% punktu procentowego mniej niż w zeszłym roku.
Brązowy medal jak zwykle należy do chińskiego Lenovo. Firma zdobyła 10,1% udziału w rynku co jest spadkiem w porównaniu do 12% w drugim kwartale 2021. O dobrym okresie może z kolei mówić Amazon ze swoim 9,5%. Amerykanie urośli z 8% udziału w rynku. Czołową piątkę zamyka Huawei, który spadł z 5,9% do 4,9% udziału w rynku. Jednocześnie odwróceniu ulega trend, że wielcy stają się coraz więksi a mali coraz mniejsi. Pozostali producenci razem urośli bowiem z 17,2% do 20,7%.
Zobacz: Huawei chwali się nowym tabletem. MatePad Pro 11 ma Snapdragona 888
Zobacz: Xiaomi i realme podbijają Rosję. Apple i Samsung ostro w dół
Źródło zdjęć: apple
Źródło tekstu: canalys