DAJ CYNK

IRCenter - media społecznościowe w Polsce w 2015 roku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

IRCentet zaprezentowało podsumowanie mediów społecznościowych w Polsce w 2015 roku. Z Facebooka korzystamy dużo, ze Snapchata często, za to coraz mniej z blogów i Twittera.

IRCentet zaprezentowało podsumowanie mediów społecznościowych w Polsce w 2015 roku. Z Facebooka korzystamy dużo, ze Snapchata często, za to coraz mniej z blogów i Twittera.

Treści z mediów społecznościowych docierają do ponad 8 na 10 internautów (82%). Tylu internautom zdarzyło się w ciągu ostatniego miesiąca czytać blogi, fora, czy serwisy społecznościowe/wideo. Treści zaś, które do nich docierają tworzy prawie co drugi internauta (46%) - tylu respondentów albo jest twórcami, którzy mają własne vlogi, blogi czy strony internetowe albo aktywnie uczestniczy w ich komentowaniu lub dyskusjach w sieci.

Od kilku lat widać stały, intensywny wzrost udziału Facebooka w ogóle treści pochodzących z mediów społecznościowych. Jego udział wzrósł z 8% w roku 2011 roku do 50% w roku 2015. Nie oznacza to jednak, że liczba treści na pozostałych platformach maleje - większość z nich rośnie - a jedynymi platformami, na których obserwujemy spadki są fora i blogi oraz od 2015 roku Twitter.

Pomimo różnorodności serwisów, w których możemy uczestniczyć, coraz więcej internautów ogranicza się do 1-2 platform. W 2014 roku internautów korzystających z dwóch serwisów było 29%, w 2015 jest to już 41%. Jednocześnie spada liczba heavy userów - w 2014 roku z 6 serwisów korzystał co 10 internauta (12%), a w 2015 roku już co 100 (1%). Największą popularnością cieszą się Facebook i Youtube, z których korzysta średnio 94% internautów, ale to Facebook ma największą intensywność korzystania - 88% internautów korzysta z niego przynajmniej raz w tygodniu.

Mniej popularne platformy także nieźle dają sobie radę, gdyż pomimo mniejszej liczby użytkowników często cechuje je duża intensywność odwiedzin. Ze Snapchata, minimum kilka razy w tygodniu, korzysta ponad połowa użytkowników (53%), co jest wynikiem lepszym od np.: Twittera, którego z taką częstotliwością odwiedza co czwarty użytkownik (27%). Na smartphonach najczęściej i najdłużej korzystamy oczywiście z Facebooka. Snapchat natomiast pod względem średniej liczby uruchomień aplikacji w miesiącu oraz średniego czasu korzystania z aplikacji wyprzedził już większego od siebie Instagrama.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IRCenter