DAJ CYNK

Facebook: 53% przychodów z reklam pochodzi z platform mobilnych

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

W IV kwartale 2013 r. łączne przychody Facebooka sięgnęły 2,59 mld dolarów (wzrost o 63% rok do roku). Około 53% przychodów z reklam pochodzi z platform mobilnych.

W IV kwartale 2013 r. łączne przychody Facebooka sięgnęły 2,59 mld dolarów (wzrost o 63% rok do roku). Przychody z działalności reklamowej wyniosły 2,34 mld dolarów, co w porównaniu z tym samym kwartałem zeszłego roku oznacza wzrost o 76%. Około 53% przychodów z reklam pochodzi z platform mobilnych, podczas gdy w IV kwartale 2012 r. segment ten składał się na ok. 23% przychodów.

Liczba aktywnych użytkowników w okresie dziennym (DAU - daily active users) wynosiła w grudniu 2013 r. średnio 757 mln, a liczba mobilnych DAU wynosiła średnio 556 mln. Oznacza to odpowiednio wzrost o 22% i wzrost o 49% w stosunku rok do roku.
Liczba aktywnych użytkowników w okresie miesięcznym (MAU - monthly active users) wynosiła na koniec 2013 r. średnio 1,23 mln, a liczba mobilnych MAU wynosiła średnio 945 mln. Dało to odpowiednio wzrost o 16% i wzrost o o 39% w stosunku rok do roku.

Facebook pochwalił się także, że Black Friday (tradycyjny dzień promocji handlowych w piątek po Święcie Dziękczynienia w USA) był dniem największych przychodów z reklam mobilnych w ostatnim kwartale 2013 r.

Po wprowadzeniu w zeszły roku reklam prowadzących do instalacji aplikacji mobilnych oraz reklam mobilnych, zapowiedziano testy wyświetlania reklam Facebooka w aplikacjach mobilnych innych producentów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Facebook