DAJ CYNK

Black Friday działa na Polaków. Znowy wydaliśmy dużo pieniędzy

30.11.2018

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3354

Ważne 0

0

Ze statystyk Paybaynet wynika, że w Czarny Piątek wydaliśmy w sklepach internetowych dużo więcej niż w standardowy dzień zakupów.

Promocja? Kupujemy!

W Czarny Piątek wydaliśmy średnio ponad 190 zł na zakupy dla pojedynczego koszyka sklepu internetowego. Dla porównania, średni wydatek w statystycznym dniu października wyniósł 146 zł. Więcej wydaliśmy również w Cyber Monday, choć tutaj mamy wartość 160 zł. Wynika to głównie z tego, że przeceny w ten dzień nie do końca się w Polsce przyjęły i zostały przykryte przez organizowane przez większe sieci sklepów Czarne Tygodnie. Być może problemem jest też spolszczenie nazwy. O ile Czarny Piątek brzmi dobrze, tak Internetowy Poniedziałek nie jest chwytliwą nazwą.

Czarny Piątek 2018 - zbiór najciekawszych promocji
Cyber Monday 2018 - zbiór najciekawszych promocji

Promocje wpłynęły nie tylko na średnią wartość koszyków, ale też na liczbę wykonanych transakcji. W Czarny Piątek było ich o 112% więcej niż wynosi dzienna średnia w październiku oraz o 24% więcej niż w Cyber Monday.

Black Friday i Cyber Monday miały wyraźny wpływ także na wartość transakcji przeprowadzonych w tym okresie. W Czarny Piątek była ona wyższa 90% od poniedziałkowych wyprzedaży i aż o niemal 176% od średniej dziennej wartości transakcji w październiku.

SMS-y skutecznie informowały o promocjach

Jak informuje SMSAPI, wiele sklepów zdecydowało się informować klientów o promocjach SMS-em. W Czarny Piątek wysłano ich w sumie 9,5 mln, O prawie połowę więcej niż rok temu, dwa razy tyle co w sobotę i niedzielę razem.

Podczas całego Czarnego Tygodnia klienci SMSAPI, korzystający z usług masowej wysyłki SMS-ów, wysłali średnio 30% więcej wiadomości niż przed rokiem w ostatni tydzień listopada.

Liczba wiadomości wysłanych za pomocą SMSAPI w Black Friday 2018 była aż o 46% większa niż rok temu. Niewiele osobnych kampanii promocyjnych pojawiło się z kolei w następny dzień wyprzedaży, czyli Cyber Monday. Wysłanych SMS-ów było tego dnia tylko o 6% więcej niż w 2017 roku, co ponownie pokazuje, że być może nad rozpoznawalnością kolejnego dnia zakupów marketerzy będą musieli jeszcze trochę popracować.

Udało Wam się kupić coś ciekawego w ramach przecen z okazji Czarnego Piątku? Podzielcie się zdobyczami w komentarzach.

Źródło tekstu: KIR; SMSAPI

Przewiń w dół do następnego wpisu