DAJ CYNK

Bank przyszłości wg Polaków

16.01.2018

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 21

Ważne 0

4

Bank Millennium sprawdził, jak Polacy wyobrażają sobie bankowość w 2028 roku i jak wyglądać ona będzie na tle 2018 roku.



Bank Millennium sprawdził, jak Polacy wyobrażają sobie bankowość w 2028 roku i jak wyglądać ona będzie na tle 2018 roku.

Jeszcze kilka lat temu bankowość internetowa i mobilna były dodatkiem do obsługi oddziałowej. W przyszłości większość operacji będzie wykonywana za pośrednictwem bankowości mobilnej i bankomatów. Tradycyjne kanały kontaktu z bankiem nie znikną, ale będą ewoluować w stronę wspólnego z cyfrowym otoczeniem ekosystemu. Tak Polacy widzą kontakty z bankiem za 10 lat:

  • ponad 40% badanych skłonnych jest założyć, że za 10 lat oddziały banków nie znikną, lecz zamienią się w placówki w pełni automatyczne (uważa tak 90% badanych, przy czym ponad 37% nie ma co do tego wątpliwości),
  • 92% sądzi, że w 2028 roku większość spraw takich jak założenie lokaty czy wzięcie pożyczki będzie można załatwić przy pomocy wirtualnej rzeczywistości bez konieczności wizyty w oddziale (ponad połowa jest tego niemal pewna),
  • za 10 lat do banku czy bankomatu będziemy się logować odciskiem palca, komendą głosową lub głębokim spojrzeniem prezentującym tęczówkę ok, co za prawdopodobne uważa ponad połowa badanych,
  • w 2028 roku możliwe też będzie logowanie do banku przy pomocy Facebooka lub innego portalu społecznościowego - przewiduje ponad 35% respondentów.



A teraz jak wyobrażamy sobie bankowość w 2018 roku:
  • tylko 6,6%. badanych Polaków zdecydowanie uważa, że już w tym roku banki zaoferują usługi wirtualnego doradcy, który bada wpływy i wydatki oraz doradza najlepsze inwestycje, sposoby oszczędzania, pożyczki i kredyty,
  • zdaniem blisko 90% badanych w tym roku sztuczna inteligencja nie będzie jeszcze obsługiwała klientów, jedynie 7% twierdzi, że jest to raczej prawdopodobne,
  • robo-doradcy czyli komputery, które na podstawie rozmów samodzielnie przygotowują i przedstawiają klientom najlepsze rozwiązania finansowe, również wymagają oswojenia; w dniu dzisiejszym Polacy nie ufają sztucznej inteligencji i wolą zachować wpływ na podejmowane decyzje, na obsługę przez wirtualnego doradcę nie zgodziłoby się zdecydowanie blisko 60% ankietowanych.



A według Was jakie zmiany czekają bankowość w 2028 roku?

Źródło tekstu: Bank Millennium

Komentarze
Zaloguj się