LG pnie się do góry

W pierwszym kwartale tego roku, LG zwiększyło zyski ze sprzedaży telefonów komórkowych o 35,7%. Czy koreański producent doścignie Motorolę i Sony Ericsson-a?

Lech Okoń (LuiN)
5
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
LG pnie się do góry

W pierwszym kwartale tego roku, LG zwiększyło zyski ze sprzedaży telefonów komórkowych o 35,7%. Czy koreański producent doścignie Motorolę i Sony Ericsson-a?

W narzuconym przez siebie tempie, piąty gracz światowego rynku sprzedaży telefonów komórkowych, najprawdopodobniej osiągnie planowaną roczną sprzedaż przekraczającą 100 mln sztuk. Już trzy pierwsze miesiące roku przyniosły 24,4 mln sztuk sprzedanych telefonów.

W 2007 roku LG sprzedało 80,5 mln sztuk telefonów, zaś będący na czwartej pozycji Sony Ericsson sprzedał ich 103,4 mln sztuk. Planowane przez LG 100 mln może jednak nie wystarczyć do przejścia o oczko wyżej w rankingu. Jeśli Sony Ericsson utrzyma zeszłoroczną tendencję wzrostową, to jego roczna sprzedaż powinna zbliżyć się do 140 mln sztuk.

Wielką niewiadomą jest Motorola, której spadek sprzedaży telefonów (4Q 2007) był większy niż wielkość sprzedaży, z której cieszy teraz LG - szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości. Jeśli Motorola nie odbije piłeczki to przy utrzymujących się trendach w tym roku prześcignie ją na pewno Sony Ericsson, możliwe, że zrobi to też LG. Zestawienie całego rynku za rok 2007 znaleźć można pod tym adresem.

Dalsza część tekstu pod wideo