Kolejny raport o rynku tabletów. Równie niekorzystny
Kolejny raport na temat danych sprzedaży na rynku tabletów nie pozostawia złudzeń. Sprzedaż tabletów znowu spada. Złoty okres dobiegł końca.

Firmy takie jak Strategy Analytics czy IDC pisały już o sprzedaży na rynku tabletów. Niestety ich wnioski są zgodne - zloty okres tego segmentu rynku jest już za nami. Niestety dokładnie to samo wynika z raportu analityków Canalys.
W liczbach bezwzględnych spadki zanotowała prawie cała pierwsza piątka tabletowego rynku. Mniejsza sprzedaż dotknęła Apple'a, Samsunga, Huaweia oraz Lenovo. Jedynym wyjątkiem jest Amazon, który może mówić o wzrostach.



Prawie wszyscy spadają
Na rynek w drugim kwartale 2022 trafiło 34,7 mln tabletów. To dość spory spadek w porównaniu do 39 milionów tabletów w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na pierwszym miejscu tradycyjnie jest Apple, który może się pochwalić udziałem w rynku sięgającym 34,8%. To spadek w porównaniu do 36,3% rok wcześniej. Na drugim miejscu równie tradycyjnie jest Samsung. Koreańczycy zdobyli 20% rynku. To o 0,5% punktu procentowego mniej niż w zeszłym roku.
Brązowy medal jak zwykle należy do chińskiego Lenovo. Firma zdobyła 10,1% udziału w rynku co jest spadkiem w porównaniu do 12% w drugim kwartale 2021. O dobrym okresie może z kolei mówić Amazon ze swoim 9,5%. Amerykanie urośli z 8% udziału w rynku. Czołową piątkę zamyka Huawei, który spadł z 5,9% do 4,9% udziału w rynku. Jednocześnie odwróceniu ulega trend, że wielcy stają się coraz więksi a mali coraz mniejsi. Pozostali producenci razem urośli bowiem z 17,2% do 20,7%.