Jak zwiększyć zasięg witryny o 13%

Mobilny Internet zwiększa średnio o 13% zasięg stron internetowych względem dostępnych tylko przy użyciu komputerów - oszacowała firma badawcza Nielsen.

Lech Okoń (LuiN)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Jak zwiększyć zasięg witryny o 13%

Mobilny Internet zwiększa średnio o 13% zasięg stron internetowych względem dostępnych tylko przy użyciu komputerów - oszacowała firma badawcza Nielsen.

Mobilna wersja serwisu to bardzo dobra inwestycja, ale nie we wszystkich kategoriach tematycznych. Nie przekonują nas mobilne serwisy aukcyjne i mobilne sklepy internetowe - zasięg w ich przypadku wrastał średnio o 1%. Mobilne wyszukiwarki, serwisy społecznościowe i serwisy biznesowo-finansowe odnotowały średnie wzrosty o odpowiednio 2, 3 i 4%.

Warto dodać, że serwisy społecznościowe i sklepy internetowe cieszą się największą popularnością w Japonii i w nich właśnie analitycy widzą kierunek rozwoju mobilnego Internetu. Jak widać w przeprowadzonych przez Nielsen badaniach, rynek ten tak naprawdę dopiero raczkuje. O inwestycjach w polski mobilny serwis społecznościowy Belysio, pisaliśmy w tej wiadomości.

Dużym zainteresowaniem cieszą się za to serwisy sportowe i pocztowe - wzrosty zasięgu o 10 i 11%. Strony zajmujące się grami i muzyką po "umobilnieniu" zwiększają zasięg o 15%.

Największy wpływ na widownię mają mobilne odsłony serwisów pogodowych i rozrywkowych, w których przypadku zasięg witryny wzrasta średnio o aż 22% po udostępnieniu jej mobilnej wersji.

Zapraszamy na mobilną wersję TELEPOLIS.PL pod adresem m.TELEPOLIS.PL.

Dalsza część tekstu pod wideo