Jak UKE pomaga konsumentom
Ponad 4 tys. porad telefonicznych oraz ponad 4 tys. wniosków o interwencję to część pomocy, jakiej w I połowie 2012 roku udzielił UKE konsumentom.
Ponad 4 tys. porad telefonicznych oraz ponad 4 tys. wniosków o interwencję to część pomocy, jakiej w I połowie 2012 roku udzielił UKE konsumentom.
W I połowie 2012 roku Urząd otrzymał 4345 wniosków o interwencję. W każdym przypadku, kierując się jak najlepiej rozumianym interesem konsumentów, UKE występował do dostawcy usług w celu uzyskania wyjaśnień, dążąc przy tym do pozytywnego dla konsumenta zakończenia sprawy.
Oprócz tego w tym samym czasie do UKE wpłynęło również 2408 wniosków o mediację oraz około 1500 zapytań od konsumentów. Indywidualne zapytania dotyczyły funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, obowiązujących przepisów prawa oraz innych zagadnień i problemów, z którymi na co dzień stykają się konsumenci przy okazji korzystania z telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz Internetu.
Działania Urzędu Komunikacji Elektronicznej na rzecz ochrony praw konsumentów przynoszą wymierne, dające się zauważyć efekty w postaci wzrostu świadomości praw klientów, korzystających z usług telekomunikacyjnych - mówi Magdalena Gaj, prezes UKE. Konsumenci coraz częściej starają się egzekwować swoje uprawnienia i proszą o naszą interwencję u operatora lub składają wnioski o przeprowadzenie mediacji.
Prowadzone przez UKE Centrum Informacji Konsumenckiej, działające pod numerem 801 900 853, odebrało 4771 połączeń telefonicznych, które łącznie trwały 12,068 tys. minut.