Dostępność usług T-Mobile po pożarze: prawie wszystko już działa normalnie

T-Mobile opublikował nowe oświadczenie w sprawie ostatnich wydarzeń - pożaru w Warszawie oraz problemami z działaniem usług w sieci T-Mobile. 

Marian Szutiak (msnet)
44
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Dostępność usług T-Mobile po pożarze: prawie wszystko już działa normalnie

Ostatni dzień stycznia nie należał do najszczęśliwszych dla sieci T-Mobile oraz jej klientów. W godzinach porannych wybuchł pożar w hali magazynowej w warszawskim Annopolu. W szczycie budynku znajdowały się pomieszczenia biurowe, w tym należące do operatora magentowej sieci. Wynikiem pożaru oraz prowadzonej akcji gaśniczej ucierpiała infrastruktura sieciowa oraz systemy niezbędne do świadczenia wielu usług i serwisów dla klientów T-Mobile. Były problemy z połączeniami telefonicznych i wiadomościami SMS, nie można się było również połączyć z obsługą klientów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Było to zdarzenie nadzwyczajne, nieprzewidziane i niemożliwe do zapobieżenia, które należy traktować w kategorii siły wyższej - napisał operator w oświadczeniu.

Jak podano już w poprzednim komunikacie, w ciągu 12 godzin od pożaru udało się przywrócić pełną sprawność niedziałających lub działających w ograniczony sposób usług mobilnych. W kolejnych godzinach przywracane do działania były także inne usługi. Obecnie występują już tylko jednostkowe ograniczania w działaniu niektórych usług.

Pragniemy poinformować, że obsługa klienta została przywrócona. Choć w niektórych przypadkach proces trwa dłużej niż zwykle, to jednak zgłoszenia przekazywane za pośrednictwem infolinii oraz stacjonarnych punktów są skutecznie obsługiwane przez naszych konsultantów. Obecnie pracujemy nad przywróceniem pełni możliwości sprzedażowych. Proces przenoszenia numerów został już przywrócony, jednak w wybranych przypadkach należy liczyć się z opóźnieniami w jego realizacji, dla klientów nie są natomiast dostępne aplikacja Mój T‑Mobile oraz MiBOA. Opóźnienia w obsłudze występują także w przypadku zgłoszeń nadsyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej.

T-Mobile dziękuje za wyrozumiałość wszystkim, którzy doświadczyli utrudnień w związku z zaistniałą sytuacją.

Czy będą rekompensaty dla klientów?

Zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym klientowi należy się odszkodowanie za każdy dzień przerwy w działaniu usług w wysokości 1/15 średniego abonamentu z ostatnich 12 miesięcy w przypadku przerwy trwającej minimum 36 godzin w ciągu okresu rozliczeniowego oraz, niezależnie od tego, 1/30 abonamentu za każde 12 godzin przerwy. Jeśli, jak podaje T-Mobile, przerwa w działaniu podstawowych usług była krótsza od 12 godzin, rekompensaty się nie należą. Wysłaliśmy w tej sprawie pytanie do T-Mobile Polska, ale jak na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi.