Blik spowiada się za ostatni kwartał. Liczby robią wrażenie
Blik udostępnił raport finansowy za ostatni kwartał. Marka jest coraz bardziej rozpoznawalna wśród klientów, co ma odzwierciedlenie w wynikach przedsiębiorstwa.
Blik staje się coraz bardziej popularną metodą płatności bezgotówkowych. Narzędzie staje się coraz bardziej popularne wśród Polaków, którzy ochoczo z niego korzystają. Potwierdzają to najświeższe wyniki finansowe Blika. W trzecim kwartale 2022 roku udało im się pobić kilka rekordów i pokazać, jakie poczyniono postępy.
Ponad 300 milionów transakcji za pośrednictwem Blika
Jak poinformowało przedsiębiorstwo, trzeci kwartał 2022 roku był przełomowy dla Blika. Użytkownicy skorzystali z tej metody płatności aż 324 miliony razy w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Porównując to do wyników z tego samego okres sprzed roku, jest to wzrost o 67%. Co więcej, użytkownicy Blika coraz chętniej wykorzystują metodę płatniczą przy tradycyjnyh terminalach płatniczych. W tym okresie w systemie odnotowano aż 67,7 mln tego typu transakcji, z czego niemal jedną trzecią stanowiły płatności zbliżeniowe.
Ciekawostką jest, że w trakcie trzech kwartałów br. zrealizowano blisko 90 mln więcej płatności Blikiem niż łącznie w ciągu pierwszych 6 lat funkcjonowania systemu.
BLIK pozostaje najpopularniejszy w e-commerce. Od lipca do września Polacy zapłacili nim w sieci 178 milionów razy – to o 41% więcej niż rok wcześniej. Wartość transakcji w tym kanale osiągnęła ponad 22 miliardy złotych wobec niespełna 15 miliardów rok wcześniej (wzrost o 48%). Średnia wartość pojedynczego zakupu online w trzecim kwartale 2022 roku wyniosła 124 zł.
Blik zaczyna zastępować nam karty płatnicze, szczególnie przy płatnościach internetowych. Według danych Narodowego Banku Polskiego, w okresie od kwietnia do czerwca 2022 roku użytkownicy korzystali z niego w polskim e-commerce trzy razy częściej niż z kart.