Black Friday działa na Polaków. Znowy wydaliśmy dużo pieniędzy

Ze statystyk Paybaynet wynika, że w Czarny Piątek wydaliśmy w sklepach internetowych dużo więcej niż w standardowy dzień zakupów.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
15
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Black Friday działa na Polaków. Znowy wydaliśmy dużo pieniędzy

Promocja? Kupujemy!

W Czarny Piątek wydaliśmy średnio ponad 190 zł na zakupy dla pojedynczego koszyka sklepu internetowego. Dla porównania, średni wydatek w statystycznym dniu października wyniósł 146 zł. Więcej wydaliśmy również w Cyber Monday, choć tutaj mamy wartość 160 zł. Wynika to głównie z tego, że przeceny w ten dzień nie do końca się w Polsce przyjęły i zostały przykryte przez organizowane przez większe sieci sklepów Czarne Tygodnie. Być może problemem jest też spolszczenie nazwy. O ile Czarny Piątek brzmi dobrze, tak Internetowy Poniedziałek nie jest chwytliwą nazwą.

Dalsza część tekstu pod wideo

Promocje wpłynęły nie tylko na średnią wartość koszyków, ale też na liczbę wykonanych transakcji. W Czarny Piątek było ich o 112% więcej niż wynosi dzienna średnia w październiku oraz o 24% więcej niż w Cyber Monday.

Black Friday i Cyber Monday miały wyraźny wpływ także na wartość transakcji przeprowadzonych w tym okresie. W Czarny Piątek była ona wyższa 90% od poniedziałkowych wyprzedaży i aż o niemal 176% od średniej dziennej wartości transakcji w październiku.

SMS-y skutecznie informowały o promocjach

Jak informuje SMSAPI, wiele sklepów zdecydowało się informować klientów o promocjach SMS-em. W Czarny Piątek wysłano ich w sumie 9,5 mln, O prawie połowę więcej niż rok temu, dwa razy tyle co w sobotę i niedzielę razem.

Podczas całego Czarnego Tygodnia klienci SMSAPI, korzystający z usług masowej wysyłki SMS-ów, wysłali średnio 30% więcej wiadomości niż przed rokiem w ostatni tydzień listopada.

Liczba wiadomości wysłanych za pomocą SMSAPI w Black Friday 2018 była aż o 46% większa niż rok temu. Niewiele osobnych kampanii promocyjnych pojawiło się z kolei w następny dzień wyprzedaży, czyli Cyber Monday. Wysłanych SMS-ów było tego dnia tylko o 6% więcej niż w 2017 roku, co ponownie pokazuje, że być może nad rozpoznawalnością kolejnego dnia zakupów marketerzy będą musieli jeszcze trochę popracować.

Udało Wam się kupić coś ciekawego w ramach przecen z okazji Czarnego Piątku? Podzielcie się zdobyczami w komentarzach.