Pandemia koronawirusa sprawiła, że coraz więcej czynności wykonujemy online. Tak komunikujemy się ze znajomymi i rodziną oraz korzystamy z rozrywek, ale także pracujemy i uczymy się. T-Mobile apeluje, by wszystko to robić bezpiecznie i świadomie.
Obecna sytuacja, związana z epidemią, wymusiła zmianę sposobu pracy dorosłych oraz konieczność korzystania z nowych narzędzi do nauki przez dzieci i młodzież. Pomocne w tym okazały się różnorodne komunikatory oraz platformy, które umożliwiają połączenia audio i video dużej grupy osób, a także udostępnianie i wymianę plików. Narzędzia te są często instalowane zarówno na prywatnych, jak i służbowych urządzeniach mobilnych z dostępem do Internetu. T‑Mobile zachęca, by szczególnie w tej sytuacji zadbać o bezpieczeństwo danych, a także o świadome korzystanie z dostępnych opcji oferowanych przez te aplikacje. Nieumyślne użycie niektórych funkcji może spowodować nieuprawniony dostęp lub naliczanie dodatkowych opłat, na przykład za połączenia międzynarodowe.
Zobacz: Holandia: Jeszcze nie ma aplikacji do śledzenia koronawirusa, a już wyciekły dane
Zobacz: Phishing dobry na wszystko? Niemiecki rząd przelał miliony euro oszustom
Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas korzystania z aplikacji:
Unikaj dodatkowych opłat i świadomie wyrażaj zgody na dodatkowe opcje:
Zobacz: Bezpłatny Office 365, Microsoft Teams, szkolenia… Microsoft, Operator Chmury Krajowej i T-Mobile pomogą szkołom
Zobacz: T-Mobile uruchamia bezpłatny Telefon Pogadania dla seniorów
T-Mobile zachęca do uważnego i bezpiecznego korzystania z aplikacji, a także upewnienia się czy narzędzia, z których korzystają dzieci posiadają wyłącznie niezbędne uprawnienia, a także czy są dostosowane do ich wieku. Należy też pamiętać również o właściwym zabezpieczeniu swojego urządzenia autoryzowanym programem antywirusowym.
Źródło tekstu: T-Mobile