Samsung w oficjalnym poście na blogu poinformował o tym, że ich zabezpieczenia zostały złamane. Hakerzy mogli uzyskać dostęp do danych posiadaczy smartfonów Galaxy.
Bezpieczeństwo użytkowników jest jednym z dzisiejszych priorytetów producentów smartfonów. Ich klienci trzymają na urządzeniach mobilnych wiele danych w tym często aplikacje mobilnej bankowości z przypisaną kartą płatniczą. Żeby chronić ich dane, producenci smartfonów regularnie wypuszczają aktualizacje systemów bezpieczeństwa. Tym razem, zabezpieczenia Samsunga zawiodły.
W oficjalnym poście na swoim blogu, Samsung informuje, że podmioty trzecie mogły mieć dostęp do danych użytkowników smartfonów Galaxy. Do wyłomu w zabezpieczeniach koreańskiego przedsiębiorstwa doszło jeszcze w lipcu tego roku. Specjaliści od cyberbezpieczeństwa Samsunga odkryli to 4 sierpnia. Po zbadaniu sprawy okazało się, że osoby niepożądane mogły mieć dostęp do danych ich klientów. Klienci z Polski nie mają się jednak czego obawiać. Wyciek danych dotyczy wyłącznie klientów ze Stanów Zjednoczonych.
Koreańczycy podjęli działania w celu zabezpieczenia systemów, których dotyczy problem oraz zaangażowali wiodącą zewnętrzną firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem i zwrócili się o pomoc do organów ścigania. Jednocześnie firma uspokaja, że problem nie dotyczy numerów ubezpieczenia społecznego ani danych kart kredytowych, płatniczych i debetowych, ale w niektórych przypadkach mógł mieć wpływ na takie informacje, jak imię i nazwisko, dane kontaktowe i demograficzne, data urodzenia i informacje o rejestracji produktu. Informacje, na które ma to wpływ dla każdego dotkniętego sytuacją klienta, mogą się różnić.
W Samsungu cenimy zaufanie, jakim nasi klienci obdarzają nasze produkty i usługi – zaufanie, które budowaliśmy przez wiele lat. Współpracując z wiodącymi w branży ekspertami, jeszcze bardziej zwiększymy bezpieczeństwo naszych systemów – i danych osobowych naszych klientów – oraz będziemy pracować nad utrzymaniem zaufania, jakim nasi klienci obdarzają markę Samsung od ponad 40 lat.
- czytamy w oficjalnym oświadczeniu Samsunga.
Jednocześnie firma informuje, że skontaktowała się też mailowo z użytkownikami, co do których mają 100% pewności, że zostali dotknięci całą sytuacją. Jednak brak wiadomości email od Samsunga nie oznacza, że twoje dane nie wyciekły. Firma nadal bada całą sytuację.
Zobacz: Atak na klientów Orlen. Jeden SMS i czyszczą ci konto
Zobacz: Smartfony Xiaomi z poważną luką. Można sfałszować płatność (aktualizacja)
Źródło zdjęć: Telepolis (Anna Rymsza)
Źródło tekstu: Samsung