Auchan chce być jak Lidl. Zmieni się jedna ważna rzecz
Sieć Auchan dołączyła do grona sklepów stosujących etykiety elektroniczne.

Auchan goni Lidla i Żabkę
Etykiety elektroniczne są już obecne w 34 sklepach sieci Auchan. Podobnie jak w sklepach Żabka i Lidl, tu również zastosowane zostały niewielkie ekrany E Ink. Odznaczają się doskonałą czytelnością i niewielkim zużyciem energii – przy zmianie ceny nawet dwa razy dziennie etykieta taka może pracować 10 lat bez wymiany baterii.
Ceny zmieniane są w czasie rzeczywistym, więc nie ma ryzyka, że klient weźmie z pułki towar bez pełnej informacji o jego cenie. To pozytywnie wpływa na zadowolenie z zakupów. Ponadto etykiety w sklepach Auchan mogą zmienić kolor na czerwony, co ułatwia klientom poznawanie towarów objętych promocją. Pracownicy sklepów zaś mają znacznie mniej pracy z wymianą kartoników z cenami.



Dodatkowo w etykietach znajdują się elementy podświetlone i czipy NFC. Dzięki nim pracownik sklepu wyposażony w skaner ma ułatwione zadanie przy kompletowaniu zamówień online i podobnych zadaniach.
Kolejne korzyści to oszczędność papieru. Etykiety elektroniczne są wprowadzane stopniowo. 34 sklepy, które już je stosują, oszczędziły w sumie 750 kg papieru.
Auchan zaczął skromnie, ale planuje wymianę papierowych etykiet na elektroniczne we wszystkich swoich sklepach.