Dramat Poczty Polskiej. Polacy nie chcą jej usługi
Polacy pokochali automaty paczkowe. Jednak Poczta Polska, która miała niezwykle ambitne plany, wciąż ponosi na tym polu porażkę.

W Polsce mamy już prawie 30 tys. automatów paczkowych. Niekwestionowanym liderem rynku jest InPost ze swoimi Paczkomatami. Pod względem popularności wygrywają one nawet z kurierami. Tymczasem Poczta Polska, pomimo ambitnych planów, wciąż nie istnieje w tym segmencie — informuje Rzeczpospolita.
Poczta Polska i automaty paczkowe
Polacy, którzy dokonują zakupów online, najczęściej (82 proc.) jako formę dostawcy wybierają automaty paczkowe. Wśród nich największym powodzeniem cieszą się urządzenia InPostu (93 proc.), a na kolejnych miejscach są Orlen (3 proc.), Allegro (2 proc.) oraz DHL i DPD (po 2 proc.). Gdzie w tym zestawieniu Poczta Polska?
![Monitor IIYAMA G-Master GB2770HSU-B6 27" 1920x1080px IPS 180Hz 0.2 ms [MPRT]](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/66/6696400/Monitor-IIYAMA-G-Master-GB2770HSU-B6-front.jpg)


Poczta Polska miała ambitny plan podbicie rynku automatów paczkowych. Początkowo miała współpracować na tym polu z Orlenem, ale z kooperacji nic nie wyszło. Następnie poczta dogadała się z firmą SwipBox. Powstało około 200 urządzeń, ale aktualnie — według wyszukiwarki — dla klientów dostępne są tylko 83 automaty. To dlatego, że umowa ze SwipBox została zerwana. Pomimo tego Poczta Polska nie zamierza się poddawać.
Do końca roku ma powstać około tysiąca automatów paczkowych Poczty Polskiej. Tylko w październiku ma ich być kilkaset, jak przekonują w centrali spółki. Poczta nawiązała na tym polu współpracę z jednym z międzynarodowych potentatów, ale nie zdradza jego nazwy. Poza tym spółka dogadała się z Biedronką i to przy popularnych sklepach ma stawiać część swoich maszyn.