DPD chce być jak InPost. Zastawi Polskę automatami
Polska maszynami paczkowymi stoi. Chociaż niekwestionowanym liderem jest InPost, to inne firmy systematycznie nadrabiają zaległości. Jedną z nich jest DPD.

Polacy pokochali maszyny paczkowe. Ogromną rolę odegrał w tym InPost, który spopularyzował swoje Paczkomaty. Z czasem również inne firmy zaczęły inwestować w ten rynek i dzisiaj są na nim obecne także Allegro, Orlen, Poczta Polska, a nawet AliExpress. Co ciekawe, drugie miejsce, przynajmniej pod względem liczby urządzeń, zajmuje DPD — informuje serwis Wiadomości Handlowe.
DPD stawia na maszyny paczkowe
InPost w tym momencie ma już ponad 20 tys. Paczkomatów w całej Polsce. Na drugim miejscu znajduje się DPD z mniej więcej 5 tys. maszyn. Firma kurierska szybko rozwija się w tym segmencie, bo jeszcze w czerwcu pojawiały się informacje o zaledwie 3,3 tys. automatów paczkowych z logo DPD. Firma nie zdradza, ile urządzeń chce mieć docelowo.



Jesteśmy skupieni nie tyle na celu samym w sobie związanym z rozbudową infrastruktury logistycznej, ale przede wszystkim na budowaniu doświadczeń naszych klientów i to nam definiuje nasze plany rozwojowe.
- mówi Maksymilian Pawłowski, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w DPD.
Co ciekawe, część maszyn pojawiło się wewnątrz sklepów Żabka. Na razie jest to pewnego rodzaju test, który ma pokazać sens takiego rozwiązania, ale niewykluczone, że w przyszłości będzie ono rozwijane. Już dzisiaj paczki wysyłane za pośrednictwem DPD można odbierać w sklepach z charakterystycznym płazem w logo, więc postawienie automatów paczkowych byłoby dużym ułatwieniem dla klientów.