Po 32 latach marka Office niemal całkowicie zniknie z rynku. Nie będzie już Office'a 365. Zamiast tego idzie nowe.
Minęły już 32 lata odkąd zaistniała marka Office. Po raz pierwszy pojawiła się w 1990 roku. Wszyscy kojarzymy ją z rozbudowanym pakietem biurowym, z którego korzystają użytkownicy praktycznie na całym świecie. Niestety, czas Office'a już minął. Microsoft uśmierca markę, aby zastąpić ją czymś nowym.
Już w 2020 roku marka Office częściowo przestała obowiązywać, bowiem usługa subskrypcyjna Office 365 została zastąpiona przez Microsoft 365. Jednak w wielu innych miejscach nadal mieliśmy do czynienia z Officem. Z tym już koniec. Teraz firma z Redmond idzie o krok dalej i niemal całkowicie rezygnuje z tej marki.
Microsoft ogłosił, że od listopada 2022 roku rozpocznie się rebranding, który ma na celu niemal całkowite zastąpienie marki Office. Dotyczy to zarówno strony internetowej office.com, aplikacji mobilnych, jak i webowych wersji aplikacji z pakietu biurowego. Wszystkie one zostaną zastąpione przez Microsoft 365. Proces zakończy się w styczniu 2023 roku.
Nie oznacza to, że Office zniknie całkowicie, chociaż obecny będzie tylko w formie jednorazowego zakupu jako Microsoft Office 2021 oraz Office LTSC. Z perspektywy samych użytkowników, poza nazwą, nie zmienia się kompletnie nic.
Zobacz: Najnowsza aktualizacja Windowsa koszmarem dla graczy. FPS-y lecą na łeb
Zobacz: Windows 11 zyskuje na popularności i to wśród graczy
Źródło zdjęć: Koshiro K / Shutterstock.com
Źródło tekstu: BleepingComputer