DAJ CYNK

Google dorzuca reklam. Wyskoczą ci na telewizorze

Karolina Mirosz (mkina)

Telewizja i VoD

Google dorzuca reklam. Wyskoczą ci na telewizorze

Wygląda na to, że reklamy na dobre wkraczają na platformy Google TV oraz Android TV. U niektórych użytkowników pojawił się spot dotyczący audi.

Reklamy na Android TV i Google TV dotychczas były nienarzucające się w porównaniu do innych Smart TV.  Na wymienionych platformach wyświetlano wyłącznie materiały promujące programy telewizyjne i filmy. Ostatnio jednak reklamy zaczynają dotyczyć produktów fizycznych. Najnowsza emitowana kampania promuje samochód marki Audi.

Google po raz pierwszy pozwolił na pojawianie się reklam filmów na Android TV w 2020 roku. Choć materiały te nie były tak natrętne, jak na konkurencyjnych platformach, przez wielu były postrzegane jako reklamy. Szczególnie dlatego, że nie można było ich wyłączyć i zawierały treści z usług, których użytkownik nie był subskrybentem.

Zaczęło się od wyjątku. Najpierw skromnego

Powoli eksperymentowano na platformie z tym, jak fragmenty sponsorowanych reklam umieszczać. Przez pewien czas pomijano na przykład promocję materiałów niedostępnych w streamingu. Zmiany pojawiły się w 2021 roku, kiedy to Google i Marvel zezwoliły na reklamy filmu „Shang-Chi” na Android TV, zanim ten trafił do kin.

Google TV w tym czasie był bardziej skoncentrowany na umieszczanych na nim treściach, nie na aplikacjach. Włączenie Google TV powoduje jednak wyświetlenie się ekranu, na którym znajduje się zakładka „Dla Ciebie”. Umieszczane są tam rotacyjnie rekomendacje treści cyfrowych. Znajduje się tam także zakładka „Top Picks for You”, która zawiera polecane filmy i programy telewizyjne. Wyniki te dopasowywane są do wcześniej oglądanych programów.

Sklep Apple w Indiach, Audi w Niemczech

Na początku tego roku zobaczyliśmy pierwsze reklamy fizycznych produktów na Google TV. Była to promocja sklepu sprzedającego produkty Apple z reklamą w Indiach.

Ostatnio jeden z użytkowników Reddita zauważył reklamę elektrycznego pojazdu marki Audi. Dostrzeżona promocja samochodu wprost oznaczona była jako reklama. Umieszone było też wyeksponowane hasło „Przyszłość już czeka”, wskazujące jednoznacznie na polecenie tej właśnie marki. Co ciekawe, kreację taką wyświetliła przystawka NVIDIA Shield TV.

Ten narastający trend reklam nie ucieszy z pewnością użytkowników. Tyle dobrego, że wydaje się, iż na razie Google jedynie sprawdza możliwość promocji wybranych marek. Nie jest to powszechny trend. Ale znając życie, raczej nieuniknione jest stopniowe wprowadzanie reklam przez Google, zwłaszcza w miarę rozwoju platformy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: p5lukas / reddit, Shutterstock

Źródło tekstu: 9to5Google, oprac. własne