W II kwartale 2014 na rynek trafiło 295,2 mln smartfonów, o 27% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Chińśki Xiaomi pokonał LG - wynika z danych Strategy Analytics.
Największym producentem smartfonów pozostaje Samsung, choć jego udział wyraźnie skurczył się w skali roku z 32,6% do 25,2%. Koreański producent dostarczył w II kwartale 74,5 mln sztuk urządzeń, względem 76 mln przed rokiem. Drugie miejsce ponownie piastuje Apple, z 11,9% udziału. W jego przypadku sprzedaż iPhone'ów wzrosła w skali roku z 31,2 do 35,2 mln sztuk.
Mocne trzecie miejsce należy do chińskiego Huaweia z 6,8% rynku. Producent niemal podwoił sprzedaż smartfonów z 11,1 do 20,1 mln sztuk. Czasu nie tracił też Lenovo, który 15,8 mln sztuk smartfonów zapewnił sobie czwartą lokatę.
Na piątej pozycji największa niespodzianka - zamiast LG, znalazł się na nim chiński Xiaomi, który zwiększając sprzedaż prawie czterokrotnie dotarł w II kwartale do pułapu 15,1 mln smartfonów i 5,1% udziału w światowym rynku smartfonów.
Poza pierwszą piątkę wyadł LG z 14,5 mln smartfonów. Jego udział w rynku skurczył się w ciągu roku z 5,2% do 4,9%, ale liczba sprzedanych urządzeń wzrosła - z 12,1 mln do 14,5 mln sztuk.
Co warto zauważyć, na listę nie wdrapały się też inne znane marki smartfonów jak Sony, HTC, Nokia czy niedrogi ZTE.
Lista producentów pod względem ilości sprzedanych smartfonów: