Jeszcze pięć lat temu ponad 40% mobilnego ruchu w polskiej sieci generowały telefony Nokii, teraz taki udział ma Samsung.Jeszcze pięć lat temu ponad 40% mobilnego ruchu w polskiej sieci generowały telefony Nokii, teraz taki udział ma Samsung. Udział telefonów Samsunga w polskim rynku mobilnego Internetu systematycznie rośnie. Przed pięcioma laty Koreańczycy przegrywali z Nokią i Sony Ericssonem, którzy mieli łącznie 60% rynku. Teraz systematycznie spadający udział Nokii/Microsoftu wynosi 8,12%, a bardziej stabilny Sony generuje 10,68% ruchu. Wygląda też na to, że powoli kończą się dobre czasy Apple'a w Polsce. Firma kilkukrotnie miała ponad 25% polskiego ruchu mobilnego, ale w ostatnich miesiącach jej udział wyraźnie spada - w sierpniu było to 19,06%. Wraz z topnieniem udziałów Apple'a, rosną w siłę Samsung i LG. W sierpniu Samsung po raz pierwszy pokonał pułap 40%, a LG z 5,21% w czerwcu tego roku, w sierpniu podskoczył do 12,33%. Czwarte miejsce w rankingu zajmuje wspomniany wyżej Sony, a piąte Nokia/Microsoft. Szóstą lokatę ma HTC z 5,11% ruchu, a potem zaczyna się "drobnica" - Huawei z 0,65%, Lenovo z 0,60%, Sony Ericsson (to nie błąd) z 0,58% i Asus z 0,57% ruchu. Powyższe statystyki dotyczą urządzeń mobilnych używanych przez Internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami. Wielkość próby (liczba odsłon), wyniosła w ostatnim tygodniu sierpnia ponad 556 mln.