POCO: powstaną też bezprzewodowe słuchawki Earbuds. Tego chcieli fani

Marka POCO zapytała fanów: „jaki chcecie następny produkt w sprzedaży”? „Chcemy słuchawek bezprzewodowych” – odpowiedzieli.  „W takim razie zabieramy się do roboty” – odrzekła firma. Brzmi jak bajka, ale to czysty marketing.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
POCO: powstaną też bezprzewodowe słuchawki Earbuds. Tego chcieli fani
Dalsza część tekstu pod wideo

Po formalnym oddzieleniu się od Xiaomi marka POCO (Pocophone) stara się utrzymać pozory niezależności i buduje wokół siebie własną społeczność na podobieństwo Mi Fanów. Dlatego też pod koniec marca na Twitterze POCO pojawiło się skierowane do nich pytanie: jaki następny produkt powinno wydać POCO poza smartfonem? W głosowaniu można było wybrać prawdziwie bezprzewodowe słuchawki typu Earbuds, zwykle słuchawki nauszne, opaskę sportową oraz gamepad

Wczoraj przedstawiciele POCO ujawnili wyniki głosowania – słuchawki typu Earbuds uzyskały najwięcej głosów (38%), więc firma, wspierając się hasłem „zawsze słuchamy naszych fanów”, potwierdziła, że takie słuchawki są już w przygotowaniu i wejdą do sprzedaży na rynek Indii. Niezwykle szybka reakcja!

POCO: powstaną też bezprzewodowe słuchawki Earbuds. Tego chcieli fani

Wszystko to brzmi jak historia z bajki o dobrym producencie – firma pyta się użytkowników, co by chcieli widzieć w sprzedaży i natychmiast to realizuje. Rzeczywistość może okazać się bardziej prozaiczna – obiecywane przez POCO słuchawki raczej na pewno będą przebrandowanym modelem słuchawek Xiaomi lub Redmi, na przykład Xiaomi Mi True Wireless Earbuds. Ostatnie działania POCO pokazują, że marka wciąż kurczowo trzyma się firmy-matki (a zwłaszcza kolejnej jej odnogi - Redmi), a stworzenie osobnego brandu to pozorny ruch wykonany na potrzeby rynku indyjskiego. 

Ostatnia premiera POCO – smartfon POCO X2 – to po prostu Redmi K30 w nieco zmienionych szatach. Również gorąco oczekiwany przez sympatyków serii Pocophone model POCO F2 wyjdzie – wszystko na to wskazuje – jako przebrandowany Redmi K30 Pro, który miał swoją premierę w drugiej połowie marca. Tym bardziej też nie należy spodziewać się, że POCO TWS Earbuds powstaną jako samodzielnie zaprojektowany i rozwijany produkt. Poza sprawnym marketingiem ta marka nie ma w tej chwili zbyt wiele do zaproponowania, co raczej nie ucieszy tych, którzy czekali na następce popularnego w swoim czasie Pocophone F1.