Sklepy Samsung w Polsce mają nowego właściciela

Na polskim rynku handlu elektroniką doszło właśnie do bardzo ważnej transakcji. Znana międzynarodowa grupa postanowiła znacząco powiększyć swoje portfolio kupując sklepy koreańskiej marki.

Marian Szutiak (msnet)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Sklepy Samsung w Polsce mają nowego właściciela

ASBIS kupuje sklepy Samsunga

Grupa ASBIS oficjalnie poinformowała o sfinalizowaniu umowy ze spółką Matrix Media. Dzięki temu stała się ona nowym właścicielem 13 salonów Samsung Brand Store w Polsce. To spora zmiana na mapie handlowej w naszym kraju, bo mowa o oficjalnych punktach sprzedaży jednego z najważniejszych producentów smartfonów na świecie. Kwota transakcji wyniosła 10 milionów euro (ponad 42 mln zł).

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowy zarządca salonów Samsunga to nie żaden nowicjusz. ASBIS ma potężne doświadczenie w prowadzeniu sklepów z elektroniką użytkową. Firma zarządza obecnie 40 salonami w 14 różnych krajach. Polscy fani technologii mogą kojarzyć tę grupę chociażby z sieci iSpace. Są to sklepy o statusie Apple Premium Reseller, których ASBIS ma aż 33 w 7 krajach.

To jednak nie wszystko. Grupa prowadzi też luksusowe salony Bang & Olufsen. Ma ich obecnie siedem w czterech krajach, a apetyt firmy wciąż rośnie. Niedługo do tego portfolio dołączą trzy kolejne punkty B&O, tym razem w Stanach Zjednoczonych. Widać więc wyraźnie, że przejęcie polskich salonów Samsunga to element szerszej i przemyślanej strategii. Traktują ten biznes bardzo poważnie.

Co to oznacza dla klienta?

Dla przeciętnego klienta odwiedzającego galerię handlową zmiana może nie być widoczna gołym okiem, ale jest kluczowa biznesowo. Serhei Kostevitch, prezes grupy ASBIS, potwierdził, że umowa została już dopięta na ostatni guzik. Firma traktuje te placówki jako świetne uzupełnienie swojej oferty. Nie trzeba się też martwić o przerwy w działaniu sklepów.

Obecnie trwa proces integracji systemów księgowych. Jak zapowiada prezes Kostevitch, wszystko powinno zakończyć się na przełomie roku. Możemy się spodziewać, że tak duży gracz zadba o najwyższe standardy obsługi. Skoro potrafią zarządzać wymagającymi salonami Apple'a i B&O, sklepy Samsunga są z pewnością w dobrych rękach.