Nowe konsole to nowe możliwości techniczne, a jeśli chodzi o gry, ostatnim krzykiem mody jest ray tracing, czyli "śledzenie promieni". Wiemy już, które tytuły na konsole Xbox Series wspierają ten efekt wizualny.
Microsoft zastosował w obydwu nowych konsolach podzespoły mogące sprostać wymaganiom stawianym przez ray tracing, co ma przełożyć się na zwiększenie komfortu rozrywki. Śledzenie promieni dodaje do niej zaawansowane efekty związane ze światłem, a co za tym idzie - cieniami, odbiciami, itp. Oczywiście im bardziej zaawansowane efekty, tym więcej zasobów jest używanych jest w celu ich generowania, ale Microsoft zastosował rozwiązanie o nazwie Hardware Accelerated DirectX Raytracing (DXR), wspierane przez konsole, a mające zapewnić najlepsze efekty bez odczuwalnego dla graczy spadku wydajności.
Produkcje, które już teraz mają wsparcie dla ray tracingu, to:
Zobacz: Ray tracing i NVIDIA DLSS dla kilkunastu nowych gier
Oczywiście na tych tytułach się nie skończy. Kolejne tygodnie przyniosą wsparcie dla kolejnych produkcji - ich twórcy muszą je dostosować do zgodności z ray tracingiem. Z kolei gracze, aby wykorzystać pełnię ich możliwości, powinni używać monitorów i telewizorów 4K, najlepiej z odświeżaniem 120 Hz.
Zobacz: Windows 10: problemy z Xbox Game Bar
Źródło zdjęć: Microsoft
Źródło tekstu: Windows Central