Jeszcze przed premiera nowych konsol Xbox Microsoft ma powody do świętowania. Rok 2020 okazał się najlepszym w historii Xbox Games Studio. Jakie wyniki uzyskano?
Dalsza część tekstu pod wideo
Aaron Greenberg wypisał wszystkie sukcesy na blogu Xbox Wire. Choć rok 2020 przejdzie do historii jako jeden z gorszych, Xbox Game Studios powodów do narzekań nie ma. Wypuściło kilka hitów oraz dokonało zakupów, które znacznie poszerzą portfolio - sztandarowym przykładem Bethesda. A lista sukcesów prezentuje się następująco:
- w bieżącym roku ukaże się 15 tytułów studia, z czego 10 to nowe marki
- użytkownicy spędzili przy grach na Xbox 1,66 miliardów godzin
- Microsoft Flight Simulator, jedna z najstarszych marek, uzyskuje bardzo wysokie oceny (średnia na Metacritic to 92) i jest jedną z najlepszych gier roku na PC; gracze odbyli 26 mln lotów, a łączna długość przelotów starczyłaby, aby okrążyć Ziemię 40 tysięcy razy
- Ori and the Will of the Wisps jest najlepiej ocenianą grą na Xboxa - ma Metacritic ma 90 punktów
- Grounded, nowa gra z Obsidian, szybko zyskała ponad milion graczy
- Sea of Thieves przekroczyło liczbę 15 milionów graczy
- Wasteland 3 otrzymało tytuł najlepszej gry RPG roku podczas Gamescom, a na Metacritic ma 85 punktów
- w czerwcu, podczas Xbox Games Showcase zapowiedziano pięć nowych produkcji Xbox Game Studios
- Minecraft Dungeons zaliczył w ciągu dwóch miesięcy 6,9 mln rozgrywek multiplayer, w tym 4,4 mln co-op
Zobacz: Xbox Series X: zobacz test 20 gier w 4K 60FPS
Dziesiątego listopada zadebiutują konsole dziewiątej generacji - czyli Xbox Series X oraz Xbox Series S. Jeśli ich sprzedaż będzie duża, Microsoft będzie mógł dodać ją do powyższej wyliczanki sukcesów.
Źródło zdjęć: Xbox Wire
Źródło tekstu: Xbox Wire