Polacy nie kupują Tesli. Sprzedaż leci na głowę

Tesla przeżywa ciężkie chwile nie tylko w USA i Chinach, ale także w Polsce. My również coraz rzadziej kupujemy elektryczne auta firmy Elona Muska.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polacy nie kupują Tesli. Sprzedaż leci na głowę

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego udostępnił dane na temat sprzedaży samochodów w pierwszych dwóch miesiącach 2025 roku. Okazuje się, że elektryczne auta marki Tesla cieszą się dużo mniejszym zainteresowaniem niż jeszcze rok temu — donosi Bankier.pl.

Dalsza część tekstu pod wideo

Polacy nie chcą Tesli?

W styczniu i w lutym w Polsce zarejestrowano 297 nowych elektryków marki Tesla. To wynik aż o 53,1 proc. gorszy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tym samym udział firmy należącej do Elona Muska w rynku samochodów elektrycznych w Polsce spadł z 30 do zaledwie 10,6 proc.

Jednak nie jest to charakterystyczne tylko dla polskiego rynku. Podobnie wygląda sytuacja w Chinach, USA, ale też reszcie Europy. Na Starym Kontynencie w lutym 2025 roku zakupiono aż o 9,9 tys. mniej samochodów marki Tesla niż rok wcześniej. To wynik gorszy aż o 45 proc.

Wciąż najpopularniejszym autem elektrycznym w Polsce pozostaje Dacia Spring. Wynika to przede wszystkim z bardzo niskiej ceny, zaczynającej się od niecałych 77 tys. zł. Na drugim miejscu znajduje się Kia EV6.

Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce nie ma typowo chińskich samochodów, np. BYD, Omoda, MG czy Jaecoo. Wyjątek stanowi Volvo EX30, które należy do chińskiego koncernu Geely, ale przez wielu nadal postrzegane jest jako szwedzka marka.