Sensacja na Marsie. Znaleziono niedźwiedzia. Sami zobaczcie

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Sensacja na Marsie. Znaleziono niedźwiedzia. Sami zobaczcie

NASA pochwaliła się nietypowym zdjęciem powierzchni Marsa. Na powierzchni Czerwonej Planety zauważono... pysk niedźwiedzia.

Pareidolia to zjawisko, które polega na widzeniu kształtów tam, gdzie tak naprawdę ich nie ma. W ten sposób widzimy twarz z przodu samochodu czy żyrafę z przelatującej nad nami chmury. Z tym samym mamy właśnie do czynienia w przypadku najnowszego zdjęcia z Marsa.

Pysk niedźwiedzia na Marsie

Na najnowszym zdjęciu z powierzchni Czerwonej Planety, które zostało opublikowane przez NASA, widzimy nietypowy obraz. Nie trzeba mieć wielkiej wyobraźni, aby zauważyć, że teren Marsa układa się w kształt niedźwiedziego pyska. Za nos robi w tym przypadku wzgórze, za oczy dwa kratery, a obrys to po prostu okrągłe pęknięcie.

Pysk niedźwiedzia na Marsie

Zdjęcie niedźwiedzia zostało wykonane 12 grudnia 2022 roku przez kamerę HiRISE, która znajduje się na pokładzie sondy kosmicznej Mars Reconnaissance Orbiter. Fotografia została zrobiona z wysokości około 250 kilometrów. Już w 1976 roku NASA opublikowała zdjęcie "twarzy na Marsie", więc nie jest to zjawisko nowe.

Zobacz: Czarna dziura to potwór. NASA pokazała dlaczego