Czy Zuckerberg w końcu rozłoży Muska na łopatki? Robi się goraco

Walka o dominację w świecie technologii trwa w najlepsze. Do jej głównych bohaterów bez wątpienia należą Elon Musk i Mark Zuckerberg. Ten duet amerykańskich miliarderów delikatnie mówiąc nie należy do najlepszych przyjaciół. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Czy Zuckerberg w końcu rozłoży Muska na łopatki? Robi się goraco

Zuckerberg rozłoży na łopatki Muska?

Jednym z elementów walki między nimi są platformy social media. Elon Musk od kilku lat jest właścicielem Twittera, któremu po przejęciu zmienił nazwę na X. Zuckerberg to oczywiście właściciel Facebooka, ale także mającej rywalizować z X, aplikacji Threads. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeszcze dwa lata temu, przed wejściem na rynek nowości Zuckerberga, Musk groził mu pozwem za skopiowanie jego aplikacji. Ostatecznie do sprawy sądowej nie doszło a Threads niedługo później pojawił się na rynku. 

Teraz wszystko wskazuje na to, że należąca do Meta aplikacja jest na najlepszej drodze do pobicia X, a tym samym Zuckerberg może wreszcie utrzeć nosa Muskowi. 

Według danych zaprezentowanych przez serwis TechCrunch X ma obecnie 132 miliony aktywnych użytkowników dziennie na swoich aplikacjach na iOS i Androida. Patrząc na dane z czerwca tego roku to spadek o około 15% w porównaniu z poprzednim rokiem. W tym samym okresie Threads na swoich aplikacjach urosło o 127% zdobywając 115 milionów aktywnych użytkowników dziennie. 

Na pocieszenie dla Muska zostaje fakt, że X nadal bije na głowę konkurenta w zakresie ruchu na przeglądarkach internetowych. Threads, który postawił w pełni na aplikację mobilną ma na przeglądarce niecałe 7 milionów użytkowników miesięcznie. X może się tutaj pochwalić aż 145 milionami. 

Ciekawie rywalizacja tych dwóch platform wygląda na rynku amerykańskim. Threads ma w USA 15,3 miliona aktywnych użytkowników aplikacji dziennie. X może pochwalić się liczbą 22,9 mln. 

Obie platformy mocno wyprzedzają kolejnego konkurenta na tym rynku, czyli Bluesky, który ma zaledwie 4,1 miliona aktywnych użytkowników dziennie, z czego nieco ponad milion to mieszkańcy USA.