Lubiana przez Polaków marka ofiarą ataku. Lepiej zmienić hasło
Lubiana przez Polaków marka modowa The North Face oraz luksusowy jubiler Cartier to kolejne sklepy, które padły ofiarą cyberataków. To już prawdziwa plaga.

Cyberataki na popularne sklepy
W ostatnich tygodniach doszło do prawdziwej fali ataków cybernetycznych na znane marki, takie jak Adidas, Victoria's Secret, oraz M&S. Działalność tych sklepów została poważnie zakłócona, kiedy stały się celem ataków. Można powiedzieć, że oszuści nie oszczędzają żadnej branży.
Firma North Face wysłała maile do części swoich klientów, w których poinformowała, że jeszcze w kwietniu odkryto "atak na niewielką skalę". Z kolei, Carier, napisał wprost, że "nieupoważniona osoba uzyskała tymczasowy dostęp do ich systemu".



North Face twierdzi, że hakerzy zastosowali wobec nich technikę zwaną "credential stuffing". To rodzaj ataku, w którym przestępca wykorzystuje skradzione dane uwierzytelniające, najczęściej nazwy użytkowników lub ich adresów e-mail oraz odpowiadające im hasła. Wszystkie tego typu dane zostały przejęte w wyniku wycieku danych. Zdaniem firmy, atakujący mogli także uzyskać dostęp do adresów wysyłkowych i historii zakupów niektórych użytkowników. Wszystkim dotkniętym tym problemem klientom sklep zaleca zmianę haseł.
Jak donosi BBC, obie marki twierdzą, że wyciek danych dotyczył imion, nazwisk oraz adresów e-mail klientów, zapewniając jednocześnie, że żadne informacje finansowe nie zostały skradzione.
Brytyjska Narodowa Agencja ds. Przestępczości poinformowała, że jej najwyższym priorytetem jest złapanie przestępców, którzy są za to odpowiedzialni.