W tym roku Polacy pobrali 3,5 miliona tapet i motywów Huawei. Artyści zarabiają na tym nawet 10 tys. euro
W pierwszej połowie 2019 roku w Europie użytkownicy urządzeń mobilnych Huawei, dzięki specjalnej platformie, pobrali prawie 61 milionów tapet oraz motywów. Polacy z cyfrowej galerii Huawei pobrali aż 3,5 miliona motywów i tapet, co plasuje nasz kraj na siódmym miejscu na Starym Kontynencie. Okazuje się przy tym, że dla artystów to świetna forma promocji i zarobku.

Dzięki platformie Huawei artyści mogą dzielić się swoimi dziełami z odbiorcami na całym świecie. To forma promocji wykorzystywana także do popularyzacji dzieł klasyków czy atrakcyjnych kierunków turystycznych. Prace w formie motywów i tapet są dostępne na stworzonej przez Huawei platformie „Motywy”. Największym zainteresowaniem cieszy się ona w Rosji (13, 4 mln pobrań), Włoszech (6,1 mln pobrań), Niemczech (5,7 mln pobrań), Turcji (4,6 mln pobrań) oraz Francji (3,8 mln pobrań).
Polacy są obecnie na 7. miejscu (3,5 mln pobrań) pod względem liczby pobranych motywów i tapet. Prawie 5% użytkowników zdecydowało się na pobrania płatne, które w Polsce kosztują od 0,49 zł do 19,99 zł.



Zobacz: Donald Trump miał w Polsce podpisać umowę w sprawie sieci 5G. Czy Polska pozbywa sie Huaweia?
Zobacz: Huawei Mate 30 bez praw do instalacji aplikacji i usług Google Play
Według prognoz Huawei, do końca 2019 roku całkowita liczba pobrań wyniesie 120 milionów tapet i motywów, co oznacza podwojenie wyniku z pierwszego półrocza. W Polsce również oczekiwany jest podwojony wynik - 7 milionów pobrań.
Specjalna platforma Huawei pozwala zaistnieć mniej znanym lub całkiem nieznanym artystom. Ponieważ z urządzeń tego producenta korzysta 1/3 globalnej populacji, jest to szansa dla twórców, by ich prace zyskały popularność na dużą skalę. Według danych Huawei niektórzy artyści zarabiają miesięcznie nawet 10 tysięcy euro, projektując i udostępniając płatne motywy na platformie.
Zobacz: Huawei patentuje nowe kolory P30 - Google Pixel Edition?
Zobacz: Rynek smartfonów po 2Q2019 według Gartnera. Na podium Samsung, Huawei i Apple
Motywy Huawei to platforma nie tylko dla artystów - metropolie czy nawet całe kraje mogą podjąć się na niej promocji i popularyzacji zabytków i atrakcji turystycznych. Z takiej możliwości skorzystała między innymi Irlandia i Słowenia. W Polsce użytkownicy Huawei najczęściej sięgają po motyw z serialu „Gra o tron”, a także tajemnicze zdjęcie mgławicy i zdjęcia przedstawiające Empire State Building i most Golden Gate. Te trzy pozycje są równocześnie najpopularniejszymi motywami w Europie.