UKE: jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej?

UKE zaprezentował kolejny film edukacyjny, w którym przybliża m.in. zasady zgłaszania reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.

Redakcja Telepolis
28
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
UKE: jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej?

UKE zaprezentował kolejny film edukacyjny, w którym przybliża m.in. zasady zgłaszania reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.

W przypadku wystąpienia problemów z realizacją połączeń telefonicznych, transmisją danych lub dostępem do Internetu:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • Skontaktuj się z operatorem świadczącym daną usługę i przedstaw mu problem. W większości przypadków problem udaję się rozwiązać na tym etapie.
  • Jeśli problem nie zostanie rozwiązany zgłoś reklamację u operatora.



Zgłoszenie reklamacji


  • telefonicznie,
  • osobiście w punkcie obsługi klientów,
  • wysyłając list lub wiadomość email.



Wymagane elementy



  • Imię i nazwisko abonenta (lub nazwę firmy),
  • Adres zamieszkania abonenta (lub siedziby firmy) ,
  • Określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu ,
  • Nasz numer ewidencyjny - dostępny na rachunku lub w umowie,
  • Datę zawarcia umowy i rozpoczęcia świadczenia usługi telekomunikacyjnej, jeżeli reklamujemy termin rozpoczęcia świadczenia usług,
  • W przypadku gdy ubiegamy się o odszkodowanie należy określić jego kwotę i sposób wypłaty np. wskazać numer rachunku bankowego,
  • Podpis - jeżeli reklamację składamy na piśmie.



Odpowiedź na reklamacje








Pamiętaj!



  • że operator nie dotrzymał terminu rozpoczęcia świadczenia usługi
  • bądź wykonał usługę nienależycie, lub też w ogóle jej nie wykonał