Smartfony to przyszłość bankowości

Bank przyszłości będzie w smartfonie. Z jego pomocą uzyskamy dostęp do wszystkich produktów, a biometria pozwoli na bezpieczne logowanie.

Marian Szutiak (msnet)
15
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Smartfony to przyszłość bankowości




fintechami


Najważniejszy trend, który widzimy w sektorze bankowym, to digitalizacja. Klienci chcą załatwiać wszystkie swoje sprawy, nie tylko prywatne, lecz także finansowe, poprzez aplikacje mobilne i kanały cyfrowe, nie tracąc czasu na wizytę w placówkach bankowych
Newseria Biznes


NetB@nku
16 mln Polaków
Narodowy Bank Polski
526 placówek bankowych
"Digital Banking Expert Survey"
GFT Technologies
5% banków planuje w najbliższych latach całkowicie zrezygnować z placówek stacjonarnych
23% analizuje możliwość stworzenia w pełni samoobsługowych oddziałów bankowych


sztuczna inteligencja
Asseco Poland
blockchain


Banki potrzebują dużych inwestycji w technologie oraz w procesy, które muszą być digitalizowane, które muszą się pozbyć obsługi papierowej
Bank przyszłości to bank, który będzie się znajdował w telefonie komórkowym klienta. Klienci mogą zapomnieć kluczy czy portfela, ale telefon to jedyna rzecz, którą zawsze ze sobą mają i przez którą chcą załatwiać wszystkie swoje sprawy, również finansowe.


Blik


Już dzisiaj klienci mogą kupić większość produktów bankowych i zlecać swoje operacje finansowe czy dokonywać płatności za pomocą telefonu. W przyszłości ta oferta zostanie poszerzona o inne produkty, takie jak fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia czy bardziej wyrafinowane produkty kredytowe


Lloyds Banking Group
KB Kookmin Bank


Obecnie najbardziej bezpieczną metodą autoryzacji jest autoryzacja mobilna, natomiast wydaje się, że przyszłością jest biometria, a więc wykorzystanie indywidualnych cech klienta, takich jak wygląd, głos czy kształt oka


Zobacz:

Zobacz: