PayPal chce przejąć Pinteresta (Aktualizacja)

PayPal, amerykański gigant systemu płatności elektronicznych, chce podobno kupić za 45 mld dolarów platformę społecznościową Pinterest. Jeśli to prawda, będzie to największa transakcja w historii PayPala i wejście giganta na rynek social commerce.

Marian Szutiak (msnet)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PayPal chce przejąć Pinteresta (Aktualizacja)

Pinterest to platforma internetowa umożliwiająca dzielenie się treściami wizualnymi. Można udostępniać udostępnianie zdjęcia, przepisów kulinarne, pomysły na wystrój wnętrz i wiele innych informacji. Chrapkę na nią ma Amerykański PayPal. Choć negocjacje kupna platformy są – według nieoficjalnych źródeł – jeszcze na bardzo wczesnym etapie, na rynku już mówi się o efektach takiego przejęcia. Byłaby to nie tylko największa akwizycja giganta do tej pory, ale również milowy krok w kierunku rozwoju social commerce. Zakup Pinteresta pozwoliłby bowiem PayPalowi na połączenie działalności e-commerce platformy społecznościowej z jego własnym systemem płatności.

Dalsza część tekstu pod wideo

Polski s-commerce już się rozwija

E-zakupy w mediach społecznościowych to jeden z gorętszych trendów w branży e-commerce w ostatnim czasie. Na polskim rynku w social commerce wszedł już operator płatności Tpay, który we współpracy z KODA Bots opracował i wdrożył pierwsze w Polsce rozwiązanie chatbotowe, które umożliwia dokonywanie płatności w Messengerze i wykorzystuje bezpieczne płatności BLIKIEM. Pierwszymi partnerami, którzy już oferują tę formę zakupów, są Myszojeleń oraz Kubota.

Pozyskiwanie nowych klientów poprzez social media to gwarancja precyzyjnie dobranej grupy odbiorców. Jednocześnie, poza dostosowaniem narzędzia czy języka komunikacji, bardzo ważne jest zadbanie o odpowiednie zabezpieczenie transakcji. Na wagę złota jest w tym przypadku transparentność i troska o maksymalizację wygody, jak i skracanie procesów płatności, przy zachowaniu 100% bezpieczeństwa.

– powiedział Mateusz Wachowski, Key Account Manager w Tpay

Obecnie Tpay i KODA Bots pracują już nad rozwiązaniem głosowym, które ma zastąpić konieczność wpisywania poleceń i kodu BLIK, tym samym umożliwiając rozmowę z chatbotem. Zupełnie tak jak w sklepie stacjonarnym, gdzie możemy porozmawiać ze sprzedawcą. Wówczas finalizowanie płatności polegać będzie na przedyktowaniu botowi 6-cyfrowego kodu.

Aktualizacja:

PayPal oświadczył, że obecnie nie dąży do przejęcia Pinteresta. To krótkie zdanie nie potwierdza ani nie zaprzecza, że obie firmy kiedykolwiek ze sobą rozmawiały w sprawie transakcji.