DAJ CYNK

Klienci PKO BP pokochali tę funkcję

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Klienci PKO BP pokochali tę funkcję

Klienci PKO Banku Polskiego przeprowadzili już 15 milionów rozmów z bankową sztuczną inteligencją. Zajęły one łącznie ponad 190 tysięcy godzin.

Ponad 6 mln klientów PKO Banku Polskiego rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 15 mln razy. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 190 tys. godzin. W PKO Banku Polskim działa obecnie 14 botów konwersacyjnych, wykorzystujących sztuczną inteligencję. Najstarszy z nich pracuje już ponad 2,5 roku.

Zobacz: PKO BP szaleje. Takiego oddziału nie ma nikt inny w Polsce
Zobacz: PKO BP odsłania karty. Klienci oszaleli na punkcie tej usługi

PKO Bank Polski jako lider technologiczny polskiego sektora finansowego coraz szerzej wykorzystuje voiceboty, zgodnie z potrzebami i wymaganiami klientów. Dzięki temu wygodnie i bezpiecznie mogą oni skorzystać z bankowych usług, a w wielu przypadkach i sytuacjach w ogóle nie muszą rozmawiać z człowiekiem. Konsultanci w tym czasie mogą skupić się na trudniejszych, bardziej skomplikowanych sprawach, bo ich prostsze zadania wykonują właśnie boty. Oczywiście bankowa sztuczna inteligencja współpracuje z konsultantami i łączy ich z klientami, którym samodzielnie nie jest w stanie pomóc. Zarówno Asystent głosowy w naszej aplikacji mobilnej IKO, jak i voiceboty na infoliniach, to rozwiązania, które będziemy tak rozbudowywać, by stały się ważnymi elementami rozwoju największego polskiego banku w najbliższych latach.

– powiedziała Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim

Najbardziej zajęty kontaktami z klientami banku jest bot zajmujący się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię – zastępuje interaktywne menu głosowe („jeżeli jesteś klientem indywidualnym naciśnij 1”). Wita klienta i prosi o informację w jakiej sprawie dzwoni, a następnie kieruje go do odpowiedniego konsultanta, udziela odpowiedzi lub pomaga wykonać operację bankową od początku do końca.

Dzwoniący nie musi tracić czasu na kolejne „wciśnij 2, wciśnij 5” tylko od razu trafia tam gdzie otrzyma wsparcie. Ten voicebot rozmawia na prawie 100 różnych tematów, a rozumie ich 280 i przeprowadził już łącznie 8 mln rozmów, obecnie co miesiąc prowadzi 500 tys. konwersacji. Na przykład od maja tego roku potrafi odblokować klientom dostęp internetowy lub telefoniczny do konta i wykonał już 50 tys. takich dyspozycji.

Voiceboty w PKO Banku Polskim nie są prostymi rozwiązaniami czy technologicznymi ciekawostkami. To zaawansowana technologia korzystająca ze sztucznej inteligencji, która jest umiejętnie wykorzystywana, aby wspierać klientów. Nasze boty umożliwiają im swobodną komunikację w języku naturalnym - czyli tak, jak rozmawiają ze znajomymi i rodziną. Pomagają sprawnie i szybko załatwić wiele bankowych spraw, a liczby pokazują, że takie kontakty podobają się klientom PKO Banku Polskiego. Nasze voiceboty ciągle się zmieniają i doskonalą, ale zdecydowanie spełniają oczekiwania, więc pomysłów na nowe i usprawnienia istniejących ciągle przybywa. Z optymizmem patrzymy więc w voicebotową przyszłość.

– dodał Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim

Asystent głosowy IKO też nie leniuchował

Użytkownicy aplikacji mobilnej IKO chętnie korzystają z Asystenta głosowego, który działa w od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników.

Od roku Asystent głosowy IKO umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Te funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza.

Asystent głosowy IKO

Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie, w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej. Od kilku miesięcy klienci mogą poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie. O takie analizy zapytało już w sumie 160 tysięcy użytkowników. Już niedługo będą oni też mogli podsumować swoje wydatki w podziale na kategorie (podróże, rozrywka itp.).

Przy pomocy asystenta, oprócz analizy wydatków i oszczędności, można między innymi zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie. Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać.

Wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno ze smartfonów z systemem operacyjnym Android jak i iOS, mogą używać Asystenta od początku sierpnia 2020 roku. Nie muszą go instalować, wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.

W PKO Banku Polskim działa 14 voicebotów, które między innymi przypominają klientom o spłacie zaległości, prowadzą ankiety, badają skłonności do zakupu produktu lub chronią finanse klienta. Trwają prace nad kolejnymi rozwiązaniami i rozwojem obecnych.

Zobacz: Revolut zaskakuje nową usługą. Od razu dostaniesz zwrot pieniędzy
Zobacz: Klienci Pekao otrzymają Netflix za darmo, a to dopiero początek

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Anna Rymsza / Telepolis.pl, PKO BP

Źródło tekstu: PKO BP

Przewiń w dół do następnego wpisu

Kredyty gotówkowe

Porównaj wszystkie kredyty w jednym miejscu

Alior Bank
Kredyt konsolidacyjny
RRSO: 10,36%Kwota do zapłaty: 5 799,65 zł

Rata: 161,10 zł

Darmowa porada
Alior Bank
Pożyczka Internetowa
RRSO: 10,36%Kwota do zapłaty: 5 799,65 zł

Rata: 161,10 zł

Darmowa porada
ING Bank Śląski
Superpożyczka (bez ubezpieczenia)
RRSO: 11,01%Kwota do zapłaty: 5 849,59 zł

Rata: 162,49 zł

Kredyty dla firm

Porównaj wszystkie kredyty dla firm w jednym miejscu

Nest Bank
BIZnest Kredyt w Ratach - Przedsiębiorca
Prowizja: 1 995 złWaluta: PLNOkres: 6 miesięcy - 8 lat

Marża: od 0,2%

Darmowa porada
Alior Bank
Kredyt Inwestycyjny
Prowizja: 150 złWaluta: PLN, EUR, USD, CHF, GBPOkres: maks. 20 lat

Marża: od 0,5%

Nest Bank
BIZnest Kredyt w Ratach - Profesjonalista
Prowizja: 1 995 złWaluta: PLNOkres: 6 miesięcy - 8 lat

Marża: od 0,5%

Darmowa porada

Konta osobiste

Porównaj wszystkie konta osobiste w jednym miejscu

Toyota Bank
Konto młodzieżowe Click
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
Crédit Agricole
Konto dla Ciebie GO!
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0-3 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
Nest Bank
Nest Konto
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0-6 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Konta dla firm

Porównaj wszystkie konta dla firm w jednym miejscu

Santander Bank Polska
Konto Firmowe Godne Polecenia w "Promocji godnej polecenia"
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Do 31 lipca 2023 r.: "Promocja godna polecenia" polega na zwolnieniu klienta z opłat za prowadzenie więcej» rachunku bieżącego, przelewy internetowe w PLN, 10 przelewów natychmiastowych bluecash w miesiącu, wydanie i użytkowanie karty do rachunku oraz dodatkowo możliwości uzyskania do 1500 zł premii:
- do 900 zł zwrotu od transakcji (3% od łącznej wartości transakcji bezgotówkowych kartą, maks. 150 zł miesięcznie przez 6 miesięcy) oraz
- 300 zł za podpisanie umowy kredytu z bankiem do 6 miesięcy od przystąpienia do promocji
- 300 zł za zawarcie umowy leasingu bądź pożyczki leasingowej z Santander Leasing do 6 miesięcy od przystąpienia do promocji
Warunkami uzyskania premii jest wykonanie comiesięcznych przelewów do ZUS-u na min. 200 zł oraz wyrażenie zgód na marketingowych.

Koszt miesięczny: 0 zł

Bank Millennium
Konto Mój Biznes w promocji
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0/1 zł

Nawet 2000 zł w promocji:
a)do 500 zł – 5% zwrotu za płatności za ZUS przez 5 miesięcy (m więcej» ax. 100 zł miesięcznie),
b)do 500 zł - 5% zwrotu za płatności kartą debetową za paliwo na stacjach przez 5 miesięcy (max. 100 zł miesięcznie),
c)500 zł – za podpisanie umowy o Terminal płatniczy lub POS i zaksięgowanie min 1000 zł płatności,
d)500 zł – za podpisanie umowy o leasing z Millennium Leasing na kwotę min. 30 000 zł.
Promocja aktywna do do 31 grudnia lub do wyczerpania puli 4500 promocyjnych kont

Koszt miesięczny: 0 zł

mBank
mBiznes Standard (w promocji)
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0/5 zł

Promocją: konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata
Nnawet 1 700 zł oszczędności na pr więcej» owadzeniu i najważniejszych usługach w koncie firmowym - przez 2 lata od skorzystania z oferty nie zapłacisz nic za:
- otwarcie i prowadzenie konta
- internetowe przelewy krajowe w PLN
- wpłaty we wpłatomatach mBanku, Planet Cash, Cashline, Euronetu
- wypłatę gotówki z bankomatów mBanku, Planet Cash, Euronetu, Santander Bank Polska S.A.
- internetowe przelewy w EUR do krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii
- pierwszą kartę płatniczą (dotyczy Mastercard Debit Business, Visa Business Debit, Mastercard Business WOŚP i Mastercard Business WOŚP Mobilna)
Dodatkowo możesz otworzyć do 5 rachunków pomocniczych mBiznes Konto Pomocnicze za 0 zł przez 2 lata oraz do nich:
- pakiet 10 internetowych przelewów krajowych w PLN
- dobrać jedną kartę debetową do wyboru Mastercard Debit Business, Visa Business Debit, Mastercard Business WOŚP lub Mastercard Business WOŚP Mobilna za 0 zł na 2 lata do każdego rachunku pomocniczego otworzonego w promocji
- możesz otworzyć rachunki walutowe mBiznes konto walutowe dla firm w walucie EUR i/lub USD (po jednym w każdej walucie) za 0 zł przez 2 lata oraz dobrać jedną kartę walutową w zależności od waluty rachunku Visa Business USD lub Visa Business EUR za 0 zł na okres ważności karty
Promocja dostępna do 31.01.2023 r.

Koszt miesięczny: 0 zł

Karty kredytowe

Porównaj wszystkie karty kredytowe w jednym miejscu

BOŚ
Karta kredytowa MasterCard Standard
Oprocentowanie: 10.99Okres bezodsetkowy: 56 dni

Jest wygodnym i bezpiecznym narzędziem płatniczym (chargeback i przejęcie przez bank odpowiedzialnoś więcej» i za niautoryzowane transakcje). Gwarantuje większą swobodę, mogąc stanowić źródło dodatkowego finansowania. Przy tym, cechuje ją niska opłata za korzystanie i korzystne warunki zwolnienia. Wyposażona jest dodatowko w:
- program lojalnościowy Pricless Specials z usługą Twoje podróże, dzięki której zgromadzone punkty można wymienić na na bilety lotnicze, noclegi w hotelach, czy wynajem samochodów
- bezpłatne powiadomienia SMS m.in. o wystawieniu wyciągu oraz zbliżającym się terminie i kwocie do spłaty

Maks. limit: 25 000 zł

Darmowa porada
Bank Pocztowy
Karta Kredytowa
Oprocentowanie: 15.25Okres bezodsetkowy: 55 dni

Maks. limit: 20 000 zł

Darmowa porada
ING Bank Śląski
Karta kredytowa MasterCard
Oprocentowanie: 16.50Okres bezodsetkowy: 52 dni

- możliwość automatycznej spłaty zadłużenia z konta osobistego;
- możliwość dokonywania przelew więcej» w z karty kredytowej na dowolny rachunek bankowy w Polsce (poza rachunkami ZUS i US) - możliwość uniknięcia opłaty rocznej;
- brak konieczności posiadania konta osobistego w banku;
- możliwość bezpiecznego płacenia kartą w internecie (zabezpieczenie 3D Secure);
- odzyskanie pieniędzy za niezrealizowane zakupy (chargeback);
- czasowa blokada karty;
- możliwość samodzielnego ustawiania limitów transakcyjnych;
- możliwość dokonywania płatności za pomocą Google Pay, Apple Pay i Garmin Pay;
- usługa "Rozłóż na raty"

Maks. limit: 20 000 zł

Darmowa porada